افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۷۵۱ پروژه در زنجان
کد خبر: 3875756
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶
در دهه فجر صورت می‌گیرد؛

افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۷۵۱ پروژه در زنجان

گروه سیاست و اقتصاد ــ استاندار زنجان گفت: دهه فجر امسال یک هزار ۷۵۱ پروژه به ارزش ۷ هزار و ۶۱۴ میلیارد تومان افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود که ظرفیت اشتغال بیش از ۹ هزار نفر را دارد.

افتتاح و کلنگ‌زنی 1751 پروژه در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، فتح‌الله حقیقی، استاندار زنجان، شب گذشته، 12 بهمن‌ماه در نشست خبری اظهار کرد: از زمان حضور در زنجان 7 رویکرد را برای پیشرفت و توسعه استان در دستور کار قرار دادم که یکی از آن‌ها چابک‌سازی مدیریت است و هر مدیر باید طبق نقشه راه که در سایت استانداری و ادارات بارگذاری شده عملکرد خود را به اثبات برساند.

وی به سکونت مدیران در محل خدمت تأکید کرد و گفت: تلاش کردیم به حضور بدون شعار مدیران در بین مردم و بدنه جامعه تحقق ببخشیم. ارتقای خروجی جلسات و حذف جلسات موازی و انجام کارهای بر زمین مانده همچون تعییین تکلیف باغ‌شهرها، پروژه سبزه‌میدان و پسماند روی از دیگر اقدامات اساسی است.

استاندار زنجان به استفاده از اهرم‌های کمک‌‍کننده بودجه، از جمله بالا بردن میزان تسهیلات پرداختی اشاره کرد و افزود: تعداد سهمیه استان زنجان در طرح اقدام ملی تولید مسکن از 7000 واحد و به 13 هزار و 300 واحد رسید؛ برای ساخت این واحدها 2 هزار میلیارد تومان آورده دولت، یک هزار میلیارد تومان تسهیلات و 2 هزار میلیرد تومان آورده متقاضیان خواهد بود.

این مسئول با اشاره به اینکه در سال 97، 1553 پروژه تعریف شده بود، ابراز کرد: تعداد پروژه‌ها امسال با افزایش 63 درصدی به 2373 پروژه با اعتبار 9 هزار و 212 ملیارد تومان رسیده است و 56 درصد این مبلغ مربوط به 8 پروژه مهم است.

حقیقی ادامه داد: در دهه فجر سال گذشته 620 پروژه با اعتبار یک هزار و 800 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری افتتاح شد؛ این در حالی است که امسال یک هزار 751 پروژه به ارزش 7 هزار و 614 میلیارد تومان افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود که ظرفیت اشتغال 9 هزار و 188 نفر را دارد.

وی تعداد پروژه‌های قابل بهره‌برداری را یک هزار و 711 مورد با اعتبار 3 هزار و 450 میلیارد تومان و ظرفیت اشتغال 4 هزار و 303 نفر برشمرد و گفت: 40 پروژه نیز با اعتبار 4 هزار و 182 میلیارد تومان کلنگ‌زنی خواهد شد که پیش‌بینی می‌شود 4 هزار و 885 نفر بتوانند در آن مشغول به‌کار شوند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه امسال 10 هزار فقره تسهیلات ازدواج اعطا شده است، یادآور شد: در زمینه بیمه اجباری نیز رشد داشتیم به‌طوری‌که سال گذشته 109 هزار و 300 نفر زیر پوشش بیمه اجباری بودند و در سال 98 تعداد بیمه‌شدگان به 114 هزار و 281 نفر رسیده و این در حالی است که بیش از 5 هزار نفر نزی بازنشسته شدند.

وی با اشاره به اینکه درآمد عمومی در استان زنجان از 9 هزار میلیارد ریال در سال 97 به 12 هزار و 200 میلیارد ریال رسیده است، تصریح کرد: از محل درآمدها 2 هزار میلیارد ریال به شهرداری‌ها کمک شده و سال گذشته این رقم یک هزار و 358 میلیارد ریال بوده است.

22 بهمن؛ اعلام لیست نهایی داوطلبان مجلس

خدابخش مرادی نافچی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: ستاد انتخابات از اردیبهشت‌ماه فعالیت خود را آغاز کرد تا تمامی تمهیدات لازم برای تحقق چهار رکن اصلی انتخابات یعنی مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت فراهم شود.

وی با اشاره به ثبت‌نام از داوطلبان و بررسی صلاحیت آن‌ها در هیئت‌های اجرایی تصریح کرد: با بررسی‌های انجام شده در هیئت اجرایی، بیش از 91 درصد در استان تأیید شدند و بعد از اعلام نظر هیئت نظارت در مرحله نخست بررسی صلاحیت‌ها، در قانون به طور صریح ذکر شده که داوطلبی که صلاحیت او احراز یا تأیید نشده، می‌تواند اعتراض قانونی خود را ارائه دهد.

مرادی ادامه داد: تمامی داوطلبانی که در دور نخست رد صلاحیت و یا عدم احراز صلاحیت شدند، اعتراض خود را به مراجع قانونی اعلام کردند و پیگیری‌ها و مستندات به شورای نگهبان ارائه شده و طبق موارد اعلام شده به فرمانداران عده‌ای از این افراد به مجموعه رقابت بازگشتند و تا روز 22 بهمن باید منتظر اعلام لیست نهایی داوطبان انتخابات مجلس یازدهم بمانیم.

انتهای پیام
captcha