انقلاب اسلامی، مدل حکومت اسلامی را به دنیا ارائه داد
کد خبر: 3876960
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۷

انقلاب اسلامی، مدل حکومت اسلامی را به دنیا ارائه داد

گروه سیاست و اقتصاد ــ نمایده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: انقلاب اسلامی ایران با درنظر گرفتن خدا، قرآن و پیامبر مدل جدید حکومت اسلامی را به دنیا ارائه داد.

انقلاب اسلامی، مدل حکومت اسلامی را به دنیا ارائه دادبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نمایده ولی‌فقیه در استان زنجان، شب گذشته ۱۶ بهمن ماه در بین طلاب موسسه آموزش عالی حوزوی نورالزهرا(س) در تشریح انقلاب اسلامی اظهار کرد: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی ساز و کار مدیریت دنیا به دو بخش اداره می‌شد که این روند از 100 سال قبل آغاز شده بود.

وی با اشاره به این که پیش از انقلاب اسلامی دو قطب نظام سرمایه‌داری به رهبری آمریکا و تفکر سوسیالیستی و رهبری اتحاد جماهیر شوروی در دنیا حاکم بود، ابراز کرد: این دو ابرقدرت دنیا را بین خودشان تقسیم کرده بودند و تلاش داشتند کشورهای تحت سلطه را حفظ کنند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه تحرک‌های اجتماعی در دنیا باید زیر نظر آمریکا یا شوروی قرار می گرفت، تصریح کرد: هر حرکت یا انقلابی در دنیا باید از حمایت لجستیکی و حمایت سیاسی  قدرت‌های دنیا استفاده می‌کرد و مجامع بین المللی از جمله سازمان ملل باید این انقلاب را به رسمیت می‌شناخت.

وی ادامه داد: انقلاب شکوهمند اسلامی تفاوت‌هایی با سایر انقلاب‌های دنیا داشت؛ ایده آل و تفکر آن نه سرمایه‌داری و سوسیالیستی بود؛ در حوالی وقوع انقلاب شایعات زیادی مطرح می‌شد و مسلمانان را به عنوان مارکسیست اسلامی معرفی می‌کردند که این موضوع مذهبی‌ها را نگران کرده بود.

این مسئول اشاره به اینکه نوع حکومت‌ها در دنیا پارلمانی، جمهوری و یا فدرالی بود بیان کرد: در بعضی کشورها پایه قدرت به دست پارلمان، در بعضی دیگر به دست صدراعظم و در برخی کشورها همچون فرانسه نیز بین رئیس جمهور و نخست وزیر تقسیم شده اما انقلاب ایران مدل جدیدی از حکومت را به دنیا معرفی کرد.

خاتمی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) فرمود: ما نه مدل شرقی را قبول داریم و مدل غربی؛ حکومت اسلامی می‌خواهیم این شعار «شرقی نه غربی جمهوری اسلامی» از این جمله امام گرفته شد و مقام معظم رهبری نیز انقلاب اسلامی ایران را معجزه خواندند.

وی ادامه داد: بسیاری از انقلاب‌های دنیا همچون انقلاب فرانسه خدا را نفی می‌کردند اما ضد خدا نبودند و دین را امری شخصی می‌دانستند، آتاتورک لباس‌هایی که نماد فرهنگ دینی بود را از بین برد، این مدل انقلاب‌ها مذهب را از بین نبرند اما آن را در مساجد محدود کردند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان تصریح کرد: در دنیا انقلاب‌های زیادی رخ داده که بیشتر آنها با کودتا همراه بوده اما در انقلاب اسلامی ایران در فاصله ۱۰ روز از ۱۲ بهمن تا ۲۲ بهمن ماه اتفاقات سریع رخ داد و جمهوری اسلامی شکل گرفت که هنوز هم جریان‌های فکری در آن متعجب هستند.

وی با اشاره به اینکه برای نوع حکومت پس از انقلاب ایران حرف و نظرهای زیادی مطرح بود، ابراز کرد: امام خمینی (ره) برای نوع حکومت فرمود: «جمهوری اسلامی ایران» نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر و سرانجام ۹۸.۲ درصد مردم به جمهوری اسلامی رای آری دادند که این حجم از موافقت مردم در تاریخ حکومت‌های دمکراتیک سابقه ندارد.

وی یادآور شد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنی‌ها شروع شد؛ ۲۲ بهمن انقلاب به پیروزی رسید ۲۶ بهمن جنگ مسلحانه بر علیه انقلاب شروع شد، اختلافات قومی، قبیله‌ای و مذهبی به راه انداختند و سپس جنگ تحمیلی را آغاز کردند و هنوز هم این توطئه‌ها ادامه دارد اما دشمنان به هدف خود نخواهد رسید.

انتهای پیام
captcha