تعاملی میان نهادها و سازمان‌های قرآنی نیست
کد خبر: 3878576
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱

تعاملی میان نهادها و سازمان‌های قرآنی نیست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: یکی از آسیب‌های جامعه در حوزه فرهنگ این است که تعامل میان نهادها و سازمان‌های قرآنی آن‌گونه که باید، خوب نیست.

اتحاد میان موسسات قرآنی از مهم‌ترین اهداف برگزاری هفته قرآن و عترت بودبه گزارش ایکنا از اصفهان، حجت‌الاسلام محمدعلی انصاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، امروز پنجشنبه 24 بهمن‌ماه، در مراسم اختتامیه هفته قرآن و عترت که در هنرستان هنرهای زیبای اصفهان برگزار شد، ضمن تبریک ایام باسعادت ولادت حضرت فاطمه(س) و بزرگداشت مقام زن، با بیان اینکه ما مسلمانان در هر شبانه‌روز موظف هستیم چندین بار از خداوند بخواهیم ما را به راه راست هدایت کند، ادامه داد: ضلالت و گمراهی در قرآن کریم و کلام اهل‌بیت(ع) بسیار به کار رفته و به معنای خارج شدن از مسیر صحیح و گم کردن راه است. نقطه مقابل ضلالت، هدایت است؛ همان‌گونه که خداوند در آیه 6 سوره حمد می‌فرماید:«اهْدِنَا الصِّراطَ الْمُسْتَقيمَ؛ ما را به راه راست هدایت فرما».

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: راه راست راهی است که به خدا منتهی می‌شود. در طول تاریخ کم نبودند و نیستند انسان‌هایی که از جاده رسیدن به کمال و انسانیت جدا می‌شوند. این همه جنایت، ظلم و گناه نیز نتیجه جدا شدن از این جاده است.

حجت‌الاسلام انصاری خاطرنشان کرد: خداوند دو گوهر برای هدایت به ما معرفی کرد؛ قرآن کریم که سراسر هدایت و درس است و مفسران اصلی این کتاب که اهل‌بیت(ع) هستند و راه استفاده صحیح از آن را به ما آموزش می‌دهند. همین است که امروزه بسیاری از کشورها قرآن دارند، اما گناه می‌کنند و بمب‌هایشان مردم بی‌گناه یمن را نشانه می‌گیرد. اینها از اهل‌بیت(ع) جدا هستند. امروزه که تکنولوژی و تمدن زمینه‌های گمراهی را بیشتر فراهم کرده، قرآن و عترت گوهرهای ارزشمند نجات هستند.

وی با اشاره به اینکه یکی از افتخارات بزرگ و برکات انقلاب اسلامی احیای مجدد مفاهیم بلند قرآن و عترت است، گفت: البته ما اگرچه هنوز از نقطه ایده‌آل فاصله داریم، ولی موفقیت‌های خوبی نیز چه در زمینه الفاظ و ظواهر قرآن و چه در مفاهیم و معانی حاصل شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در توضیح فعالیت‌های هفته قرآن و عترت، تصریح کرد: در یک کشور اسلامی، یکی از مهم‌ترین تکالیف فرهنگی، گسترش فعالیت‌های قرآنی از طریق برگزاری برنامه‌های قرآنی است. استان اصفهان نیز همواره از استان‌های سرآمد در فعالیت‌های قرآنی بوده و خواهد بود. سرمایه‌های اصلی ما قرآن، قرآن‌دوستان، قرآن‌پژوهان، مراکز قرآنی و اساتید قرآنی هستند.

وی در ادامه گفت: هر سال در کشور یک آزمون قرآنی برگزار می‌شود که هر سال تعداد شرکت‌کنندگان استان اصفهان با اختلاف بسیاری، بیشتر از دیگر استان‌ها است و این خود نشان دهنده پیشرو بودن اصفهان در برنامه‌های قرآنی است. امسال نیز افتخار داشتیم برای اولین بار هفته قرآن و عترت را برگزار کنیم.

تعاملی میان نهادها و سازمان‌های قرآنی نیست

حجت‌الاسلام انصاری ادامه داد: یکی از آسیب‌های جامعه در حوزه فرهنگ این است که تعامل میان نهادها و سازمان‌های قرآنی آن‌گونه که باید، خوب نیست. قرآن می‌تواند در درمان این آسیب مانند یک الگو عمل کرده و این سازمان‌ها را با هم متحد و منسجم کند.

وی اضافه کرد: امسال حدود 30 دستگاه با هم مشارکت کردند و هفته قرآن و عترت برگزار شد. اگر امروز از هر دستگاه تنها پنج نفر در این مراسم شرکت می‌کرد، سالن ما تا این حد خالی نبود. ما توقع داشتیم مدیران و مسئولان حوزه قرآن، موسسات و علما بیشتر به این نوع جلسات عنایت داشته باشند و افراد بیشتری در این مراسم حاضر شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بیان کرد: چند سال پیش برای ایجاد اتحاد و انسجام میان دستگاه‌های قرآنی، اتحادیه‌ای به نام «اتحادیه موسسات قرآنی» شکل گرفت و ما تا امروز توانستیم این اتحاد را حفظ کنیم و ان‌شاءالله در آینده نیز بتوانیم بهتر عمل کنیم.

بر اساس این گزارش، در پایان این مراسم از برگزیدگان هفته قرآن و عترت تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha