مراسم اعتکاف در زنجان برگزار نمی‌شود
کد خبر: 3881129
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹

مراسم اعتکاف در زنجان برگزار نمی‌شود

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: برای جلوگیری از شیوع کرونا مراسم اعتکاف در زنجان برگزار نمی‌شود.

مراسم اعتکاف در زنجان برگزار نمی‌شودحجت‌الاسلام یوسف اماملو، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: سلامت مردم در هر شرایطی از اهمیت بالایی برخوردار است و به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری کرونا برخی تجمعات مذهبی لغو شده است.

وی با اشاره به اتخاذ تمهیدات لازم برای پیشگیری از بیماری کرونا اظهار کرد: بر این اساس امسال مراسم اعتکاف برگزار نخواهد شد تا از تجمع مردم و احتمال شیوع این بیماری جلوگیری شود و ستادهای مردمی اعتکاف نیز در این خصوص اطلاع‌رسانی می‌کنند.

این مسئول با اشاره به برنامه ضدعفونی مساجد ابراز کرد: با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی تدابیر لازم اندیشیده شده و پوسترهای اطلاع‌رسانی و آموزش نکات بهداشتی در ارتباط با پیشگیری از بیماری کرونا در مساجد توزیع می‌شود.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی استان زنجان اعلام کرد: ائمه جماعت مساجد هم رعایت مسائل بهداشتی را به مردم گوشزد می‌کنند تا در هنگام تردد در فضاهای عمومی و مساجد بهداشت فردی و عمومی را مد نظر قرار دهند.

این مسئول در مورد کنترل رفت و آمد طلاب و مبلغان به شهرهای مذهبی و مناطق مختلف، عنوان کرد: رفت و آمد طلاب برنامه شخصی است و سامانه‌ای وجود ندارد که بتوانیم رفت و آمد افراد را کنترل کنیم اما رعایت موارد پیشگیرانه در دستور کار شبکه تبلیغی است.

اماملو با اشاره به اینکه در شرایط فعلی برگزاری برنامه‌ها با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود، تصریح کرد: برای برنامه‌های نوروزی فعلا تصمیم خاصی اتخاذ نشده است.

انتهای پیام
captcha