کرونا به زنجان رسید
کد خبر: 3882816
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴

کرونا به زنجان رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان از شناسایی نخستین مورد مثبت آزمایشگاهی کرونا در زنجان خبر داد و گفت: رعایت بهداشت و دوری از اجتماعات مهمترین راهکار پیشگیری است.

کرونا به زنجان رسیدپرویز قزلباش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با اشاره به گرفتن تست از موارد مشکوک و دارای علائم کروناویروس اظهار کرد: نخستین نمونه مثبت آزمایشگاهی کرونا، شب گذشته، 12 اسفندماه در زنجان شناسایی شد.

وی بهترین راه پیشگیری از کرونا را ماندن در منزل دانست و گفت: مهمترین عامل انتقال حضور در اجتماعات است بنابراین مردم با دوری از اجتماعات و کاهش تماس با افراد ناقل ویروس می‌توانند از خود مراقبت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان به رعایت بهداشت فردی و عمومی، شستن مداوم دست‌ها و سایر نکات بهداشتی تأکید کرد و افزود: استان زنجان در خصوص پیشگیری از ویروس کرونا تاکنون خوب عمل کرده و پس از این نیز با کمک مردم استان بر این بیماری غلبه کنیم.

این مسئول یادآور شد: ویژگی منحصر به فرد ویروس کرونا، قدرت واگیری بسیار بالای آن است، این ویروس در مقایسه با سرماخوردگی ۱۰ برابر و نسبت به آنفلوانزا ۵ تا ۶ برابر، قدرت واگیری بیشتری دارد اما مرگ و میر آن کمتر از موارد مشابه است.

وی با اشاره به اینکه این مورد مثبت به معنای گرفتاری بسیار در بخش بستری نیست، ادامه داد: بیماری کرونا در استان کنترل و مدیریت شده است و یک بسیج همگانی برای شکست آن شکل گرفته است.

انتهای پیام
captcha