زنجان مشکل تأمین مواد شوینده و ماسک ندارد
کد خبر: 3882531
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹

زنجان مشکل تأمین مواد شوینده و ماسک ندارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان به پرهیز از سفرهای غیرضروری تأکید کرد و گفت: مصرف مواد ضدعفونی کننده و ماسک در استان افزایش یافته و پیگیر هستیم تا با کمبودی مواجه نشویم.

زنجان مشکل تأمین مواد شوینده و ماسک نداردپرویز قزلباش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا زنجان، اظهار کرد: رعایت نکات بهداشتی به دور از استرس مهم‌ترین راه کنترل و پیشگیری از بیماری کروناویروس است و از شهروندان تقاضا داریم از سفر در این روزها خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه موارد مشکوک به بیماری کرونا در استان به بیمارستان ولیعصر زنجان منتقل می‌شوند، ابراز کرد: در استان زنجان بیش از ۳۵۰ تخت برای بیماران کرونا در نظر گرفته شده است و از کسانی که علائم این بیماری را داشته باشند تست گرفته می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان این‌که برخورد با این بیماری نباید به نوعی باشد که مردم بیش از حد نگران شده یا نسبت به آن بی‌تفاوت باشند، تصریح کرد: با توجه به اینکه ۱۴ روز طول می‌کشد تا بیماری خود را نشان دهد، نگرانی‌هایی در زمینه افرادی که از سایر شهرها مهمان استان هستند، وجود دارد.

این مسئول با بیان اینکه استاندار زنجان به شدت پیگیر رفع کمبود ماسک و مواد شوینده هستند، ابراز کرد: در خصوص تامین مواد شوینده و ماسک در مراکز درمانی و داروخانه‌های استان مشکلی نداریم.

قزلباش با اشاره به اینکه مواد ضدعفونی کننده بر پایه الکل در استان از قبیل ژل و اسپری مصرف زیادی در استان دارد، یادآور شد: در استان زنجان یک واحد تولید کننده بیش از ۳۵ هزار بطری الکل را به صورت رایگان پخش می‌کند.

وی کمبود نیروی انسانی را یکی از نگرانی‌ها در کنترل کروناویروس دانست و گفت: سیاست استان در مبارزه با کرونا این است که هر شخص بیماری در شهرستان خود درمان و مدیریت شود.

انتهای پیام
captcha