تامین روزانه ۱۷ تن مواد ضدعفونی کننده در استان اردبیل‎
کد خبر: 3883157
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸

تامین روزانه ۱۷ تن مواد ضدعفونی کننده در استان اردبیل‎

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: روزانه ۱۷تن مواد ضدعفونی کننده که مورد تایید آزمایشگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی است توسط دو نفر از خیران عاقبت اندیش در اختیار مردم و دستگاه‌های اجرایی قرار می‌گیرد.

تامین روزانه ۱۷ تن مواد ضدعفونی کننده در استان اردبیل‎به گزارش ایکنا از اردبیل، فرزاد قلندری، معاون امور عمرانی استاندار اردبیل، ۱۳ اسفندماه، در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا گفت: روزانه ۱۷تن مواد ضدعفونی کننده که مورد تایید آزمایشگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی است توسط دو نفر از خیران عاقبت اندیش در اختیار مردم و دستگاه‌های اجرایی قرار می‌گیرد و این میزان مواد شوینده علاوه بر سهمیه استان تامین شده و به افزایش مقدار این مواد ضدعفونی کننده تلاش می‌شود.
وی با بیان اینکه مشکلی در عوامل نیروی انسانی برای گند زدایی معابر و اماکن سرپوشیده نداریم افزود: شهرداری‌ها، دستگاه‌های اجرایی و در کنار آن سپاه و ارتش همه پای کار هستند و برای رفاه حال شهروندان شبانه روزی تلاش می‌کنند.
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل بیان کرد: از تمام ظرفیت‌های لوجستیک سپاه و ارتش و نیروی انتظامی برای ضدعفونی کردن بازار، اماکن عمومی و سر پوشیده استفاده شده تا این ویروس بطور کامل ریشه کن شود.
قلندری، با تاکید بر اینکه همه عملیات ضد عفونی و گندزدایی با محوریت و هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود افزود: به منظور جلوگیری از موازی کاری مناطق و شهر‌ها زون بندی شده و مسوولیت تلاشگران در این عملیات مشخص شده است.
وی تصریح کرد: تا خروج جو ناپایدار از استان اردبیل که تا ظهر سه شنبه ادامه دارد ضدعفونی معابر و بازار مجددا از سر گرفته می‌شود.
معاون استاندار اردبیل، تصریح کرد: تا نیمه دوم اسفندماه افزایش دمای هوا، تامین تجهیزات و امکانات لازم می‌تواند در تثبیت آمار ارایه شده کمک کند و امیدواریم از نیمه دوم اسفندماه افراد تحت نظر بهبودی کامل یافته و انتشار ویروس سیر نزولی داشته باشد.
قلندری افزود: مردم از تجمع و مراجعه غیر ضروری در مکان‌های خرید و بازار اجتناب کنند و عوامل شهرداری‌ها در ضدعفونی معابر و وسایط نقلیه عمومی تلاش مضاعف داشته باشند.
وی گفت: اردبیل جز استان‌های نخست بود که با این ویروس مقابله کرد که خوشبختانه هشدار‌ها و آموزش‌های لازم از رسانه‌های جمعی باعث شد که از انتشار آن پیشگیری نسبی شود.
معاون استاندار اردبیل همکاری مردم و ارگان‌ها را قابل تحسین و تقدیر دانست و افزود: همکاری و هماهنگی مردم با مسولان غیر قابل کتمان است که اعتماد به هشدار‌های مسوولان بهداشت و عمل به آموزش‌های اعمال شده در کنترل و پیشگیری ویروس کرونا کاملا مشهود است.
قلندری تصریح کرد: در شهرستان‌ها فرمانداران و بخشداران هماهنگی لازم را برای گندزدایی و ضدعفونی محل‌های مختلف انجام می‌دهند.
وی در پایان از تلاش شبانه روزی پرسنل بیمارستان ها، شهرداری‌ها، مردم، سپاه، ارتش و نیروی انتظامی، بازاریان و کارکنان دستگاه‌های اجرایی تقدیر کرد.

انتهای پیام
captcha