فعالیت ۲۲ گروه جهادی در زنجان برای مقابله با شیوع کرونا
کد خبر: 3884400
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶

فعالیت ۲۲ گروه جهادی در زنجان برای مقابله با شیوع کرونا

معاون اجرایی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان از تشکیل قرارگاه پدافند زیستی خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۲۲ گروه جهادی در راستای مقابله با ویروس کرونا اعلام آمادگی و اقدام به فعالیت کردند.

فعالیت ۲۲ گروه جهادی در زنجان برای مقابله با شیوع کروناسیدشمس‌الدین موسوی، معاون اجرایی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا زنجان، از تشکیل قرارگاه پدافند زیستی خبر داد و گفت: کمیته‌های آموزش، درمان و پیشگیری زیرمجموعه‌های این قرارگاه است که وظایفی را در خصوص پیشگیری و کنترل بیماری کرناویروس برعهده دارد.

وی با اشاره به اینکه ۲۲ گروه جهادی در استان در جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا شکل گرفته است، ادامه داد: در مجموع 56 گروه جهادی در شهرستان‌های ابهر، خدابنده و خرمدره اقداماتی از جمله ضدعفونی معابر را به عهده گرفتند.

معاون اجرایی سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان کمک به عادی‌سازی شرایط و ایجاد امید در میان مردم را از اهداف گروه‌های جهادی دانست و گفت: این گروه‌ها پاکسازی، ضدعفونی اماکن عمومی، مساجد، کیوسک‌ها، دکمه‌های عابربانک و معابر پرتردد شهری را در اولویت کارهای خود قرار داده‌اند.

این مسئول یادآور شد: گردان جنگ نوین از ۱۲ اسفندماه به درخواست استانداری و اداره بهداشت و با همکاری شهرداری در سطح استان حضور یافته تا در امر پاکسازی، گندزدایی و ضدعفونی محیط شهری به عنوان یک ستون اصلی و تأثیرگذار عمل کند.

موسوی با اشاره به اینکه قرارگاه پدافند زیستی مستقل عمل نمی‌کند و تمام اقداماتش تحت نظر و با هماهنگی وزارت بهداشت است، بیان کرد: ضمن پیشگیری و آگاه‌سازی جامعه باید موضوع خودمراقبتی در مقابل ویروس کرونا جدی گرفته شود و این اقدامات تا پایان مقابله با این بیماری و ریشه‌کنی آن ادامه خواهد داشت.

وی به خودمراقبتی و حفظ سلامتی سربازان، پاسداران و سپاه استان تأکید کرد و افزود: معرفی رابط سلامت توسط همه معاونت‌ها در راستای ضدعفونی کردن محل کار و آموزش خودمراقبتی پرسنل در برابر کرونا از دیگر برنامه‌‌های ما در این مدت بوده است.

جعفری با بیان اینکه ۳۰۰هزار تیم بهداشتی- پیشگیری در استان فعال است، ادامه داد: به درخواست دانشگاه علوم پزشکی استان، بسیجیان به‌منظور شناسایی افراد بیمار و پیشگیری از شیوع این ویروس در این تیم‌ها حضور یافته و کمک می‌کنند.

معاون اجرایی سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان به فعالیت‌های بسیج دانشجویی استان اشاره کرد و گفت: توزیع بیش از ۲ هزار و۵۰۰ بسته بهداشتی در مناطق محروم و آموزش اقدامات لازم جهت پیشگیری از شیوع کرونا در این مناطق با توزیع بروشورهای آموزشی از عمده این فعالیت‌های این قشر است.

وی با اشاره به عملکرد موثر اطلاعات سپاه در زمینه شناسایی محتکران و انبار تولید مواد ضدعفونی غیربهداشتی تصریح کرد: کالا و مواد ضدعفونی احتکار شده جهت توزیع به دادگستری و دانشگاه علوم پزشکی استان تحویل داده می‌شود.

انتهای پیام
captcha