ترویج ایثار اجتماعی در زنجان از طریق فضای مجازی
کد خبر: 3884698
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷

ترویج ایثار اجتماعی در زنجان از طریق فضای مجازی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا، برنامه‌های امسال برای گرامیداشت روز شهدا بیشتر به شکل مجازی و با رویکرد ترویج ایثار اجتماعی برگزار می‌شود.

ترویج ایثار اجتماعی در زنجان از طریق فضای مجازیعلی کاظمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با اشاره به اینکه 22 اسفندماه به نام روز شهدا نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: این نام‌گذاری به این دلیل صورت گرفته که تعداد قابل توجهی از رزمندگان در عملیات‌های اسفندماه جان خود را ایثار کردند و از استان زنجان نیز بیش از 500 نفر در این ماه به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه استان زنجان 3000 شهید و 7000 جانباز تقدیم انقلاب کرده است، یادآور شد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و خدمت به جامعه ایثارگری در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی، بهداشت و درمان از راهبردهای اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

این مسئول روز بزرگداشت شهدا را فرصتی برای تبیین و اهمیت فرهنگ ایثارگری و آشنایی نسل‌های مختلف به ویژه نوجوان و جوانان با رشادت‌های رزمندگان دانست و گفت: امروز نیز جامعه ما نیازمند ایثار اجتماعی است تا در مواقعی که کشور دچار بحران‌هایی از قبیل شیوع بیماری کرونا است، همه اقشار مردم با یکدیگر همدل و بسیج شوند و کشور را از این بحران عبور دهند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در مورد برنامه‌های 22 اسفند، روز گرامیداشت شهدا تصریح کرد: امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا، تلاش شده برنامه‌ها با رویکرد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به ویژه ایثار اجتماعی، به صورت تبلیغی و مجازی اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه همه ساله طرح سپاس و دیدار با خانواده معظم شهدا از 22 بهمن تا 22 اسفندماه انجام می‌شود، بیان کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا دیدار با خانواده معظم شهدا به زمان دیگری موکول شده و همکاران بنیاد شهید در این ایام به صورت تلفنی جویای احوال این عزیزان شده و در جریان مشکلات آنها قرار می‌گیرند.

این مسئول تعویض یادمان شهدا، تعویض بنرهای شهدا در سطح شهر، فضاسازی و نصب پوستر روز گرامیداشت شهدا در سطح شهر، مصاحبه با رسانه‌ها و مطبوعات، توزیع بسته بهداشتی در بین والدین بیمار شهدای معزز، پاسخگویی از طریق سامد، اجرای مسابقه نامه به یک شهید و گام دوم انقلاب و پخش کلیپ و تیزر از صدا و سیما را از جمله برنامه‌های گرامیداشت روز شهدا برشمرد.

کاظمی ادامه داد: پاسخگویی به تماس‌های جامعه هدف در سامانه هاتف با شماره تماس 1616، غرس نهال و کاشت درخت به یاد هر شهید یک درخت، برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع سیره شهدا به صورت اینترنتی از دیگر برنامه‌های گرامیداشت روز شهدا در استان زنجان است.

وی در مورد سایر برنامه‌ها به طراحی و انتشار پوسترهای تبلیغاتی در فضای مجازی با موضوع شهدا و ایثار اجتماعی، ارسال پیام‌های تبریک به جامعه هدف و کارکنان، فعالیت در فضای مجازی با نشر وصایا و خاطرات شهدا، ارائه عملکرد سال 98 بنیاد شهید استان در قالب کتابچه و رونمایی از چندین عنوان کتاب و نرم افزارهای چند رسانه‌ای با موضوع ایثار و شهادت اشاره کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان اظهار کرد: سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه رؤسای بنیاد شهید با استقرار میز خدمت، برگزاری نمایشگاه‌های موضوعی در حوزه ایثار و شهادت در مصلی‌های نماز جمعه، تجلیل و تکریم از خادمین شهدا و کارمندان بازنشسته در سالروز تأسیس بنیاد، گلباران مزار مطهر شهدا و ... نیز از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت گرامیداشت روز شهدا بود که با توجه به شیوع بیماری کرونا به زمان دیگری موکول شد.

انتهای پیام
captcha