ایستگاه‌های سلامت جایگزین طرح آرامش بهاری می‌شود
کد خبر: 3883380
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲

ایستگاه‌های سلامت جایگزین طرح آرامش بهاری می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: به‌منظور پیشگیری از بیماری کرونا، ایستگاه‌های سلامت جایگزین طرح آرامش بهاری شد.

ایستگاه‌های سلامت جایگزین طرح آرامش بهاری می‌شودحجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: به دلیل شیوع کرونا، امسال طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه برگزار نخواهد شد و برنامه‌های دیگری جای آن را می‌گیرد.

وی برپایی ایستگاه‌های سلامت را از رویکردهای این سازمان دانست و گفت: خدماتی همچون تست قند خون، فشارسنجی، مشاوره سبک زندگی سالم و توزیع ماسک و ژل ضدعفونی کننده در این ایستگاه‌ها ارائه خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه راه‌اندازی ایستگاه‌های سلامت در بقاع شاخص استان زنجان به‌منظور مقابله با شیوع کرونا انجام می‌شود، ابراز کرد: در این راستا ابلاغیه مربوط به بقاع شاخص ارسال شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه این ایستگاه‌ها که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان، بسیج جامعه پزشکان و هیأت امنای بقاع متبرکه برپا می‌شود، یادآور شد: از دانشگاه علوم پزشکی درخواست شده است که به علت تردد زیاد زائران در بقاع متبرکه، ماسک و مواد ضدعفونی کننده در اختیار ادارات کل شهرستانی اوقاف قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه امسال اعزام مبلغ از قم نخواهیم داشت، تصریح کرد: اداره اوقاف هیچ نقشی بر بسته شدن مساجد یا بقاع ندارد، این تصمیم برعهده شورای تامین و دانشگاه علوم پزشکی است.

کرمی با تأکید بر رعایت نکات بهداشتی و توصیه‌های پزشکان از سوی مسئولان زیارتگاه‌ها‌، قدم‌گاه‌ها‌، تکایا، مساجد و مکان‌های مذهبی به بیان کرد: در همین راستا به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا تا اطلاع ثانوی از برگزاری هرگونه مراسم از جمله اقامه نماز جماعت، جمعه و مجالس ترحیم در مساجد پرهیز کنند.

وی با اشاره به انجام مکاتبات با ستاد کرونا برای استفاده از ظرفیت اوقاف و بقاع متبرکه خاطرنشان کرد: منابع این خدمات نیز از طریق خیران، موقوفات حوزه دارو و درمان و درآمدهای بقاع متبرکه تامین می‌شود.

انتهای پیام
captcha