اختصاص یک میلیارد ریال برای تامین مواد بهداشتی نیازمندان زنجان
کد خبر: 3884910
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰

اختصاص یک میلیارد ریال برای تامین مواد بهداشتی نیازمندان زنجان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اختصاص یک میلیارد ریال برای تهیه اقلام بهداشتی برای نیازمندان و بقاع متبرکه خبر داد و گفت: برای پیشگیری از کرونا ویروس 10 هزار بسته شوینده بین نیازمندان زنجانی توزیع شد.

اختصاص یک میلیارد تومان برای تامین مواد بهداشتی نیازمندانحجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: همزمان با شیوع کرونا هرگونه اجتماع در مساجد و بقاع متبرکه تا اطلاع ثانوی ممنون اعلام شده و برنامه پنجشنبه آخر سال نیز برگزار نخواهد شد.

وی وقف را یکی از کارآمدترین موسسه‌های دینی برشمرد و افزود: اوقاف برای کنترل و پیشگیری از این بیماری پیشقدم شده و تا کنون یک میلیارد ریال به‌منظور تهیه اقلام بهداشتی برای مصارف نیازمندان و ضدعفونی بقاع متبرکه هزینه شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان سهم حسینیه اعظم زنجان برای تهیه و توزیع اقلام بهداشتی در مناطق محروم و کم‌برخوردار را بیش از ۷۰۰ میلیون ریال برشمرد و گفت: از محل موقوفات قیدار نبی (ع) نیز ۴ هزار بسته به ارزش ۳۰ میلیون تومان تهیه و توزیع شده است.

این مسئول ادامه داد: در همین راستا 10 هزار بسته مواد ضدعفونی کننده برای توزیع بین نیازمندان و 2 هزار لیتر مواد شوینده برای ضدعفونی کردن بقاع متبرکه و معابر عمومی خریداری و تهیه شده است.

وی افزود: بسته‌های بهداشتی ذکر شده شامل مواد شوینده، لوازم بهداشتی فردی، بروشور اطلاع‌رسانی پیشگیری از شیوع کرونا و بروشور اعمال مستحب ماه رجب نیز از جمله اقلام توزیعی در بقاع متبرکه است.

کرمی با بیان اینکه امامزادگان و بقاع متبرکه استان روزانه ضدعفونی می‌شوند، افزود: درب‌های ورودی و خروجی اماکن متبرکه، ضریح مطهر، جامهری، سرویس بهداشتی، زائرسرا و تمام سطوحی که مردم با آن تماس دارند، در نوبت‌های مختلف با مواد شوینده ضدعفونی و استریل می‌شوند.

وی ادامه داد: همچنین از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکید مسئولان بر رعایت نکات بهداشتی، تجمع و توزیع مواد غذایی و نذورات اطعامی در امامزادگان و بقاع متبرکه تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شده است.

انتهای پیام
captcha