اهدای ۱۰۰۰ بسته غذایی نوروزی بین نیازمندان زنجانی
کد خبر: 3886268
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵

اهدای ۱۰۰۰ بسته غذایی نوروزی بین نیازمندان زنجانی

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: در آستانه نوروز، ۸۰ دست لباس و کفش و همین‌طور ۱۰۰۰ بسته غذایی طبق نیت واقفان در استان زنجان توزیع شد.

اهدای 1000 بسته غذایی نوروزی در بین نیازمندان زنجانحجت‌الاسلام سیدموسی موسوی، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اوقاف در آستانه عید نوروز، آماده‌سازی و توزیع بسته‌های غذایی و پوشاک برای نیازمندان است که برای ادای دین مردم و گروه‌های هدفی که واقفان تعیین کرده انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در همین راستا امسال نیز پیش از فرا رسیدن نوروز 80 دست لباس و کفش و همین‌طور 1000 بسته غذایی شامل، گوشت، مرغ، برنج، ماکارونی، رب و روغن تهیه، بسته‌بندی و طبق نیت واقف در محل‌هایی که تعیین کرده، توزیع شده است. به دلیل شیوع ویروس کرونا، 500 بسته بهداشت فردی به همت همکاران اداره اوقاف تهیه شده و این بسته‌ها را منزل به منزل به مردم و رایگان به مردم تحویل دادند.

این مسئول با اشاره به اینکه نزدیک 10 سال بود که طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه و امامزادگان برگزار می‌شد، یادآور شد: در این طرح با برپایی خیمه‌های معرفت، مبلغانی از قم برای مشاوره‌های مذهبی در سطح استان حضور می‌یافتند و مردم نیز از آن استقبال خوبی می‌کردند.

موسوی تصریح کرد: طبق دستورالعمل ابلاغی، آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه تا اطلاع ثانوی تعطیل است، بنابراین طرح آرامش بهاری برگزار نخواهد شد و مردم برای برگزاری مراسم پنجشنبه آخر سال نیز از حضور در اماکن مقدس و مزارها خودداری کنند.

وی با تأکید بر اینکه تبعیت از توصیه‌های ستاد مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت ضروری است، افزود: قرار بود به جای طرح آرامش بهاری، ایستگاه‌های سلامت نوروزی در امامزادگان برپا شود که به تعطیلی اماکن مقدس این برنامه نیز منتفی است و مردم باید در خانه‌های خود بمانند. با وجود تعطیلی نمازهای جماعت در امامزاده سید ابراهیم(ع) در روزهای گذشته، شاهد حجم انبوهی از ماشین‌ها در پارکینگ محوطه این محل بودیم، تعطیلی برنامه‌ها دلیل بر این است که مردم در خانه بمانند و انتظار داریم همه مردم در این رابطه احساس مسئولیت کنند.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان زنجان به پرهیز از حضور در اماکن مقدس برای تحویل سال تأکید کرد و گفت: مردم در خانه می‌توانند مراسم‌ها را اجرا کنند و ادعیه مربوط به سال تحویل و ماه رجب و شعبان را بخوانند تا زمانی که این بیماری و مصیبت از شهر و دیار رخت ببندد و دوباره بتوانیم در امامزادگان حضور یابیم.

انتهای پیام
captcha