نقض حکم واجب راه دستیابی به ثواب عمل مستحب نیست
کد خبر: 3886025
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴

نقض حکم واجب راه دستیابی به ثواب عمل مستحب نیست

منتخب مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با غیرقانونی و خلاف عرف خواندن تخریب درب‌ حرم‌های مطهر گفت: با نقض حکم واجب نمی‌توان به ثواب عمل مستحب دست یافت.

نقض حکم واجب نمی‌تواند راه دستیابی به ثواب عمل مستحب باشددر پی تعطیلی موقت حرم مطهر حضرت معصومه(س) به منظور پیشگیری از ابتلای عموم زائران به بیماری کرونا، برخی افراد هنجارشکن با سوء‌استفاده از احساسات دینی و عواطف مذهبی مردم با تجمع روبروی درب‌های ورودی حرم اقدام به نقض قوانین کردند و با برخی رفتارهای خلاف عرف و غیرقانونی درب‌های ورودی را تخریب و تلاش کردند وارد حرم شوند.

این فتنه مذهبی در حالی شکل می‌گیرد که مقام معظم رهبری و مراجع معظم تقلید در پیام‌های جداگانه‌ای مراعات توصیه‌های بهداشتی را بر اساس موازین فقهی شرعا واجب دانستند. هم‌چنین آستان مقدس حضرت معصومه(س) و مسئولان استانی به منظور تأمین سلامت زائران و مجاوران اعلام کردند این مکان مقدس تا اطلاع بعدی پذیرای زائران نخواهد بود.

انجام زیارت مستحب است و حکم فقیه جامع‌الشرایط که بر اساس نظر کارشناسان صادر شده واجب. با نقض حکم واجب نمی‌توان به ثواب عمل مستحب دست یافت. در ضمن شکستن در حرم معصوم و معصومه اهل بیت(ع) و بی‌احترامی به ساحت قدسی حرام است. بدون شک همه شیعیان و محبان اهل بیت طاهرین(ع) دل در گروه محبت و عشق بی‌پایان به حرم مطهر حضرت معصومه(س) دارند و در موقعیت کنونی تلاش می‌کنند تا با توسل و دعا و زیارت از بعید، ارادت خود را نشان دهند. این اقدام دشمن شادکن در حالی صورت می‌گیرد که عاشقان واقعی اهل‌بیت(ع) در لباس خدمت جهادی به بیماران کرونایی، جان خود را در معرض آسیب قرار می‌دهند. 

به نظر می‌رسد که این روزها عده‌ای کمر همت بسته تا به بهانه شیوع کرونا چهره جهانی شهر مقدس قم و روحانیت اصیل را خدشه‌دار کرده و چهره غیر واقعی از حرم اهل بیت(ع) و شاگردان امام صادق(ع) به جهانیان نشان دهند که هوشیاری بیشتر مردم انقلابی و نهادهای مسئول را می‌طلبد.

یادداشت از مصطفی طاهری، نماینده منتخب مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی

انتهای پیام
captcha