غنیمت شمردن تقارن آغاز سال جدید با شهادت امام کاظم(ع)
کد خبر: 3886649
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷
یادداشت وارده /

غنیمت شمردن تقارن آغاز سال جدید با شهادت امام کاظم(ع)

آیت‌الله حسینی‌زنجانی تقارن آغاز سال نو با شهادت امام کاظم (ع) باب الحوائج را فرصت مغتنمی برای توسل به این امام بزرگوار و طلب عافیت دانست.

تقارن سال جدید با سالروز شهادت امام صالحان حضرت موسی بن جعفر علیهم‌االسلام در این وضعیت اسف‌بار شیوع بیماری در جهان، برای مؤمنین خداباور می‌تواند دارای حکمت و نیز فرصت باشد.عنایات امام کاظم علیه‌السلام در برآورده شدن حوائج و رفع مشکلات و خصوصاً شفای بیماران به قدری زیاد بوده و هست که آن حضرت را باب‌الحوائج نامیدند. در این‌باره مطالب بی‌شماری نقل شده است که جایی برای شک و شبهه باقی نمی‌گذارد.

تمامی اهل‌بیت رسالت علیهم‌السلام، ابواب و وسایل الهی هستند برای توسل و تضرع به ذات اقدس الهی؛ اما توسل به بعضی از آن حضرات در موارد مخصوصی شهرت یافته است. توسل به حضرت موسی بن جعفر علیهما السلام در بیماری‌ها و طلب عافیت و سلامت بسیار مجرب است. در نقلی چنین آمده که ابوالوفاء شیرازی در خواب، از رسول خدا صلی الله علیه و آله می‌شنود که فرمودند: «و أما أبو إبراهيم موسى فالتمس به العافية من الله عز و جل». یعنی توسط حضرت کاظم علیه‌السلام از خداوند متعال عافیت و سلامتی را التماس کن!

در نتیجه مؤمنان باید این تقارن تأمل برانگیز، آن هم در اوج شیوع این بیماری را فرصت دانسته و آن را غنیمت بشمارند و به هر نحوی از توسل و عرض ادب به ساحت مقدس حضرت باب الحوائج امام کاظم علیه‌السلام و ذکر مصائب ایشان در منازل و محافل اگرچه مختصر، غفلت نکنند تا ان شاء الله با عنایت و شفاعت آن حضرت، خداوند سبحان این بلا و جمیع بلیات را به لطف خود نابود گرداند و در ظهور منجی و اصلاح‌گر حقیقی جهان حضرت صاحب الزمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه، تعجیل فرماید. بمنّه و کرمه.

یادداشت از آیت‌الله سید محمد حسینی‌زنجانی، مرجع عالیقدر شیعه

انتهای پیام
captcha