راه‌اندازی پویش ‌«هر دانش‌آموز یک سفیر سلامت» در کردستان
کد خبر: 3887146
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱

راه‌اندازی پویش ‌«هر دانش‌آموز یک سفیر سلامت» در کردستان

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان از راه‌اندازی پویش «هر دانش‌آموز با نیاز ویژه یک سفیر سلامت» در مدارس مجازی استان خبر داد.

به گزارش ایکنا از کردستان، به نقل از اروابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی کردستان، خلیل رنجبر، رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان با تأکید بر اهمیت فرهنگ‌سازی برای ارتقای سواد سلامت دانش‌آموزان و خانواده‌ها اظهار کرد: کمپین «هر دانش‌آموز با نیاز ویژه یک سفیر سلامت» با شعار «نه به سفر، نه به دید و بازدید و سالم در خانه بمانیم» با هدف پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در مدارس مجازی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان ایجاد شده است.

رنجبر افزود: با نوآوری و خلاقیت در روند آموزش به دانش‌آموزان از آنان خواسته می‌شود تا در شرایط فعلی به عنوان یک سفیر سلامت مانع سفر خانواده خود شوند و نیز با توجیه خانواده‌ها تبریکات عید خود را از طریق فضا‌های مجازی و تلفنی ارسال کنند.

وی یکی از وظایف آموزش و پرورش را فرهنگ‌سازی، انتقال آموزه‌های بهداشتی و مراقبت از سلامت گروه‌های مختلف دانش‌آموزی دانست و عنوان کرد: سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، سندی است که چارچوب تعلیم و تربیت را تدوین کرده و جامعه سالم را رقم می‌زند. خانه بهترین و امن‌ترین مکان برای مصون ماندن در مقابل این ویروس است پس در خانه بمانیم تا محافظ سلامتی خود و خانواده باشیم.

رنجبر بیان کرد: کمپین هر دانش‌آموز یک سفیر سلامت بدون شک می‌تواند موفق عمل کند، چرا که تأثیر کودکان و نوجوانان در خانواده چشمگیر است و به علت علاقه فراوانی که خانواده‌ها به فرزندان خود دارند توصیه‌های آن‌ها را نادیده نمی‌گیرند.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان کردستان با بیان اینکه در این کمپین سه قانون شامل شست‌وشوی مرتب دست‌ها، پرهیز از روبوسی کردن و در موقع عطسه یا سرفه جلوی دهان و بینی خود را با دستمال یا آرنج گرفتن مدنظر قرار گرفته است، یادآور شد: وظیفه هر سفیر شامل خود مراقبتی و آموزش همسالان برای ارتقای سلامت خود، خانواده و جامعه است.

یادآور می‌شود که دانش‌آموزان می‌توانند از طریق آدرس http://iec.behdasht.gov.ir/ متناسب با علاقه و مهارت خود با ارئه یک یا چند اثر در بخش‌های مختلف این مسابقه شرکت کنند.

انتهای پیام
captcha