ساماندهی ۹ قرارگاه پدافند زیستی در زنجان
کد خبر: 3889337
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵

ساماندهی ۹ قرارگاه پدافند زیستی در زنجان

فرمانده سپاه ناحیه زنجان به ساماندهی ۹ قرارگاه پدافند زیستی اشاره کرد و گفت: ۹۰۰ لباس ایزوله برای کادر بیمارستانی از سوی بانوان بسیجی و با کمک‌های خیران تهیه شده است.

ساماندهی 9 قرارگاه پدافند زیستی در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، محسن سهندی، فرمانده سپاه ناحیه زنجان، 17 فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اقشار مختلف بسیج، از جله بسیج محلات، مساجد، طلاب و روحانیون، دانش‌آموزان و دانشجویان و همه خواهران و بردران در میدان نبرد با بیماری کرونا پای کار آمدند تا سلامت را به جامعه بازگردانند.

وی به تشکیل 9 قرارگاه پدافند زیستی در شهرستان اشاره کرد و افزود: ۶ قرارگاه مختص شهرها و ۳  قرارگاه روستایی شکل گرفته که در 6 محور برای کنترل و مقابله با کرونا فعالیت می‌کنند و حفظ سلامت مناطق کم‌برخوردار را در اولویت اقدامات خود قرار دادند.

این مسئول با اشاره به فعالیت ۱۵هزار نفر روز در قالب ۱۰۰ گروه جهادی از زمان شیوع ویروس کرونا در استان ابراز کرد: محدوده ماموریت بسیجیان بر اساس جنسیت خواهران و برادران بسیجی مشخص شده است و هر گروه وظایف مشخصی از جمله ضدعفونی معابر، تهیه ماسم و توزیع اقلام معیشتی و بهداشتی برعهده دارند.

فرمانده سپاه ناحیه زنجان از شناسایی افراد کم‌بضاعت و کارگران فصلی که با شیوع ویروس کرونا عملا امکان ادامه فعالیت آنها با مشکل مواجه شده است، توسط بسیجیان استان خبر داد و افزود: بیش از ۱۵هزار بسته معیشتی  درخور و شان مردم تهیه و در بخش‌های شهری و روستایی استان توزیع شده است.

وی با اشاره به تهیه و توزیع ۱۲هزار بسته بهداشتی توسط پایگاه‌های مقاومت بسیج برادران و خواهران با اولویت مناطق کم‌برخوردار ادامه داد: ۸ کارگاه رسمی، ۴ کارگاه مردمی و بیش از ۱۵۰ کارگاه خانگی ماسک‌دوزی اقدام به تولید ماسک کرده و بیش از ۳۰۰ هزار ماسک آماده و به مراجع و مراکز بهداشتی تحویل داده شده است.

این مسئول تهیه و تولید ۹۰۰ لباس ایزوله برای کادر بیمارستانی را از دیگر فعالیت‌های خواهران بسیجی با کمک‌های خیران برشمرد و گفت: لباس‌ها بصورت حرفه‌ای و بر اساس پروتکل و استانداردهای علوم پزشکی تهیه شده است.

سهندی با بیان اینکه برگزاری ایستگاه‌های سلامت با اولویت مراکز پرتردد و پرجمعیت در دستور کار قرار گرفته است ، ابراز کرد: همچنین کمک به راه‌اندازی و تجهیز نقاهتگاه‌های ویروس کرونا در استان و اعلام آمادگی بسیجیان جهت کمک به کادر درمان از دیگر این اقدامات است.

وی به حضور و فعالیت جهادی طلاب و روحانیون اشاره و تصریح کرد: از جمله خدمات اجتماعی و جهادی طلاب و روحانیون، ضدعفونی و گندزدایی مراکز تجاری، معابر، خیابان‌ها، اماکن عمومی و تجهیز، تغسیل، کفن و دفن بیماران کرونایی هستند.

سهندی به حضور بازنشستگان، رزمندگان و پیشکسوتان سپاه و بسیج در راستای ضدعفونی معابر در قالب ۳ تیم خبر داد و گفت: تمام توان سپاه انصارالمهدی(ج) برای مبارزه با بیماری کرونا به‌کار گرفته شده و رزمندگان همانند ایام دفاع مقدس با روحیه جهادی پای کار آمده و خدمت‌رسانی می‌کنند.

انتهای پیام
captcha