مردم فاصله‌گذاری اجتماعی را جدی بگیرند
کد خبر: 3888235
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰

مردم فاصله‌گذاری اجتماعی را جدی بگیرند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را از مهمترین راهکارهای فعلی برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا دانست و گفت: همه مردم باید در رفتارهای خود این موارد را رعایت کنند.

مردم فاصله‌گذاری اجتماعی را جدی بگیرندمحمدرضا صائینی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان، 11 فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران در مورد طرح فاصله‌گذاری اجتماعی اظهار کرد: در حال حاضر اجماع جهانی برای کنترل شیوع بیماری کرونا، پرهیز از حضور در جامعه و ارتباط با سایر افراد است تا زنجیره انتقال قطع شود.

وی تصریح کرد: فاصله‌گذاری اجتماعی بحثی است که همه ما باید به آن اعتقاد داشته باشیم، زیرا این بحث تنها مختص ایران نیست، بلکه همه کشورهای دنیا نیز به این مسئله اعتقاد دارند و آن را اجرا می‌کنند و باید در تمام رفتارهای مردم نمود داشته باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه یکی از نگرانی‌های موجود اجتماعات مردم در روز طبیعت است، ادامه داد: همه مردم باید با رعایت فاصله طولی، آداب تنفسی، بهداشت فردی، حضور نیافتن در اجتماعات و دورهمی‌ها به خصوص در روز طبیعت اجتناب کنند تا به پیک بیماری کرونا در استان نرسیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان بیان کرد: اقداماتی در استان برای کنترل و پیشگیری از کووید - ۱۹، از جمله تعطیلی اصناف، دانشگاه‌ها و مدارس، فرهنگسازی برای خانه ماندن انجام شده که به نظر می‌آید گام‌های موثر برای پیشگیری از ویروس کرونا برداشته شده است.

وی با تأکید بر اینکه اکنون باید همه افراد را آلوده به ویروس کرونا تصور کنیم، مگر اینکه خلاف آن ثابت شود، خاطرنشان کرد: مردم باید بدانند که وضعیت فردی که در کنارمان نشسته حتی خودمان هم به لحاظ ناقل بودن مشخص نیست، بنابراین افرادی که در تجمعات حضور دارند، حتما باید از ماسک به صورت صحیح استفاده کنند.

صائینی یادآور شد: تا روز 9 فروردین‌ماه مجموع بیماران بستری شده مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان زنجان ۱۵۱۵ نفر بوده که آزمایش 540 نفر از آن‌ها به طور قطعی مثبت و اکنون ۳۵۹ نفر در استان بستری هستند.

وی با اشاره به اینکه مجموع افراد فوتی در استان زنجان بر اثر این بیماری به ۵۲ مورد رسیده است، افزود: ۳۴۹ نفر بهبود یافته و از بیمارستان‌های استان ترخیص شدند.

انتهای پیام
captcha