تعطیلی محافل قرآنی فرصتی برای تثبیت آموخته‌ها باشد
کد خبر: 3888866
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰

تعطیلی محافل قرآنی فرصتی برای تثبیت آموخته‌ها باشد

مسئول کمیته قرائت دارالقرآن کریم زنجان گفت: تعطیلی محافل قرآنی به دلیل شیوع کرونا بهترین فرصت برای تقویت زیرساخت‌ها است تا افراد آموخته‌ها و تجربیات خود را بازخوانی کنند.

تعطیلی حضوری محافل قرآنی، فرصتی برای تقویت زیرساخت‌هایوسف قنبری، مسئول کمیته قرائت دارالقرآن کریم زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: با وجود لغو تجمعات و کلاس‌های فیزیکی قرآن و مباحث دینی برای پیشگیری از شیوع کرونا، آموزش‌های قرآن تعطیل نشده است و مربیان با استفاده از فضای مجازی با قرآن‌آموزان در ارتباط هستند.

وی با اشاره به اینکه از طریق پیام‌رسان‌ها، آموزش‌ها به افراد ارائه و تکالیف قرآن‌آموزان را دریافت و بررسی می‌کنیم، ابراز کرد: این کار بیشتر از برگزاری کلاس‌های حضوری زمان می‌برد اما اجازه ندادیم فعالیت‌های قرآنی متوقف شود.

این قاری برجسته قرآن به برگزاری مسابقات با مشارکت اداره اوقاف و امور خیریه و دارالقرآن کریم اشاره کرد و افزود: مسابقاتی همچون زندگی به سبک خدا برای رده‌های سنی مختلف تدارک دیده شده و جوایزی هم به برگزیدگان تعلق می‌گیرد.

قنبری ادامه داد: با این برگزاری این پویش‌ها و مسابقات هم چرخه فعالیت‌های قرآنی قطع نمی‌شود و هم از دل این رویدادهای مجازی استعدادها نیز شناخته می‌شود که در فرصت‌های بعدی می‌توان آن‌ها را تقویت کرد و به منصه ظهور رساند؛ اکنون نیز قاریان نوجوان در لایوهای نرم‌افزارها و شبکه‌های اجتماعی در قالب گروه‌های 4 نفره به قرائت قرآن می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه در آموزش‌های قرآن به افرادی که در سن بلوغ هستند، توصیه می‌شود که به صدا و حنجره خود فشار نیاورند، تصریح کرد: زمان یکی دو ماهه تعطیلات کرونایی نیز، بهترین فرصت برای تقویت زیرساخت‌ها است تا افراد آموخته‌ها و تجربیات خود را بازخوانی کنند. در این فرصت بهتر است افراد حرفه‌‌ای تمرین‌های پایه‌ای را مرور کنند و به تقویت قواعد تجوید و ... بپردازند و آماتورها نیز می‌توانند با تمرین و تکرار، آموخته‌های خود را ثبیت کنند.

مسئول کمیته قرائت دارالقرآن کریم زنجان یادآور شد: با وجود اینکه فعالیت‌های قرآنی اغلب اجتماع‌محور بوده و اکنون از برگزاری محافل قرآنی به شکل حضوری بی‌بهره هستیم اما فضای مجازی خلأها را پر کرده و با کانال‌هایی که اعضای آن‌ها بیش از 50 نفر است، می‌توانیم هم به فعالیت‌های گذشته ادامه دهیم و هم افراد جدید را به این حوزه علاقه‌مند کنیم.

قنبری بیان کرد: اساتید بزرگ قرآنی هم کانال‌هایی در فضای مجازی دارند و افراد بدون صرف هزینه برای ایاب و ذهاب از شهرهای مختلف، این امکان را دارند که از هر شهری سئوالات خود را مطرح و از آموزش‌های بزرگان بهره‌مند شوند.

انتهای پیام
captcha