فعالیت داوطلبانه طلاب زنجانی برای تغسیل اموات کرونایی
کد خبر: 3889736
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴

فعالیت داوطلبانه طلاب زنجانی برای تغسیل اموات کرونایی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: ۲۹ طلبه داوطلب تغسیل اموات کرونایی در زنجان هستند و تجهیزات حفاظتی و بهداشتی مناسب در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

29 طلبه داوطلب تغسیل اموات کرونایی در زنجان هستندحجت‌الاسلام سعید احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: تغسیل و تدفین اموات کرونایی با رعایت موازین بهداشتی و شرعی در دستور کار تبلیغات قرار گرفته و در تلاش هستیم تا این واجب شرعی بر زمین نماند.

وی با اشاره به اینکه در روزهای نخست فوت بیماران کرونایی به دلیل نبود پروتکل‌های بهداشتی دقیق این مسئله قدری با چالش مواجه شده بود، ابراز کرد: خوشبختانه در حال حاضر با پیگیری‌هایی که انجام شد، طبق نظارت مسئولان بهداشتی کفن و دفن اموات کرونایی انجام می‌شود.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر ۱۷ طلبه خواهر و ۱۲ نفر نیز طلبه برادر در بخش‌های تغسیل و تدفین اموات کرونایی به شکل شیفتی و به طور معمول روزانه 4 نفر در این بخش‌ها فعالیت می‌کنند و افراد دیگر نیز کمک‌حال این افراد هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه تغسیل اموات کرونایی در بخش جداگانه‌ای از آرامستان انجام می‌شود، تصریح کرد: برای غسال‌ها نیز تجهیزات حفاظتی در نظر گرفته شده تا ویروس به آن‌ها منتقل نشود و کار خود را در شرایط ایمن و بهداشتی انجام دهند.

وی یادآور شد: از ۲۹ اسفندماه پارسال غسل اموات کرونایی را در زنجان آغاز کردیم که معمولاً به طور متوسط روزانه ۵ فوتی را داشتیم، هر چند اموات مشکوک به کرونا را نیز با امواتی که ابتلای قطعی به این ویروس داشتند، غسل می‌دادیم.

احمدی با اشاره به اینکه خوشبختانه از این حیث در مرکز استان میتی نداریم که امورات شرعی بر روی آن انجام نشده باشد، بیان کرد: پیگیر این موضوع هستیم که این روند در سایر شهرستان‌های استان نیز انجام شود تا در خصوص تجهیز اموات کرونایی، کاری بر زمین نماند.

انتهای پیام
captcha