اجرای طرح «آستان مهربانی» در زنجان
کد خبر: 3890904
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲

اجرای طرح «آستان مهربانی» در زنجان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: طرح «آستان مهربانی» به منظور توزیع بسته‌های معیشتی بین خانواده‌های مددجو از سوی مراکز افق آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه اجرا می‌شود.

اجرای طرح «آستان مهربانی» در زنجانحجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: بخشی از نیت واقفان به رسیدگی به حال نیازمندان اختصاص دارد و با توجه به شرایط کنونی طرح آستان مهربانی امسال جایگزین دیگر طرح‌های اوقاف در یاری نیازمندان شده است.

وی هدف از اجرای طرح آستان مهربانی را ارائه خدمات اجتماعی از سوی مراکز افق آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه، ترویج فرهنگ انفاق و هموار کردن زمینه مشارکت عمومی در کمک به نیازمندان جامعه برشمرد.

این مسئول ادامه داد: امسال از محل اجرای این طرح یک هزار و 250 بسته سبد کالا شامل مایحتاج ضروری مردم، تهیه و همچنین حمایت مالی به‌صورت کارت هدیه بین نیازمندان استان زنجان توزیع ‌شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همچنین از برگزاری مسابقه ویژه «زندگی به سبک خدا» در رشته‌های مختلف قرآنی خبر داد و گفت: تا کنون بیش از 177 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده ولی برخی از آثار به علت کیفیت بسیار پایین یا عدم ارسال در مهلت مقرر از دور مسابقات حذف شده است.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌کنندکان در رشته قرائت و تحقیق شامل 87 نفر است، گفت: در این رشته در مقطع ابتدایی 20 نفر، دوره اول متوسطه 31 نفر، دوره دوم متوسطه 11 نفر، بزرگسالان 25 نفر اثر خود را ارسال کردند.

کرمی تصریح کرد: همچنین در رشته قرائت ترتیل نیز مجموعا 26 نفر شرکت کننده وجود دارد که در مقطع ابتدایی 13 نفر و دوره اول متوسطه 13 نفر از علاقه‌مندان شرکت کردند. در رشته قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه  نیز مجموعا 19 نفر شرکت‌کننده وجود دارد که 2 نفر از آن‌ها دوره دوم متوسطه و 17 نفر بزرگسالان هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه در رشته حفظ قرآن کریم نیز مجموعا 45 نفر آثار خود را ارسال کردند، گفت: در مقطع ابتدایی 34 نفر، دوره اول متوسطه 7 نفر و دوره دوم متوسطه 4 نفر شرکت کردند.

انتهای پیام
captcha