آزادی ۴۲۲ زندانی غیرعمد در آذربایجان‌شرقی طی سال گذشته
کد خبر: 3890985
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹

آزادی ۴۲۲ زندانی غیرعمد در آذربایجان‌شرقی طی سال گذشته

مدیر ستاد دیه آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: از ابتدای سال‌ ۹۸ با کمک ستاد دیه و خیرین استان، ۴۲۲ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد شده‌اند که مجموع کل بدهی زندانیان آزاد شده برابر با ۱۳۰ میلیارد تومان بوده است.

آزادی ۴۲۲ زندانی غیرعمد از زندانهای آذربایجان‌شرقی طی سال گذشتهبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی ستاد دیه استان، رسول تقی‌پور، مدیر ستاد دیه استان، امروز، 24 فروردین‌ماه اظهار کرد: از ابتدای سال‌ ۹۸ با کمک ستاد دیه و خیران استان، ۴۲۲ زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد شده‌اند که مجموع کل بدهی زندانیان آزاد شده برابر با ۱۳۰ میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان این‌که ۴۱۸ تن از زندانیان آزاد شده «زندانیان مرد» و ۴ نفر نیز «زندانیان زن» بوده‌‌اند، افزود: از مجموع زندانیان آزاد شده، ۲۷۴ زندانی از محکومان مالی، ۱۵ زندانی از محکومان تصادفات غیرعمد و حوادث و همچنین ۱۳۳ زندانی نیز از محکومان مهریه و نفقه بوده‌اند.

تقی‌پور، با بیان اینکه مبلغ ۴ میلیارد و هشتصد میلیون تومان از کمک ویژه ستاد دیه برای آزادی این زندانیان تأمین شد، گفت: ۴ میلیارد تومان نیز از طریق تسهیلات و با پیگیری همکاران ستاد دیه و همچنین با دعوت از شکات و مذاکره با آن‌ها نیز مبلغ ۲۴ میلیارد تومان از طریق رضایت شاکیان پرونده جهت آزادی این زندانیان تأمین شد.

مدیر ستاد دیه آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه مبلغ یک میلیارد تومان توسط خانواده مددجویان برای آزادی این زندانیان فراهم شد، افزود: مبلغ ۹۶ میلیارد تومان نیز در نتیجه تلاش‌های ستاد دیه به صدور دادنامه اعسار توسط مراجع قضایی تأمین شده است.

وی با اشاره به سنت اهدای هزینه ضیافت و احسان از مشارکت ۳۱۵ خانواده متوفی خبر داد و گفت: این سنت در تبریز به یک فرهنگ تبدیل شده و این تعداد خانواده بخشی از بدهی بالغ بر ۲۲۰ زندانی غیرعمد و محکومان مالی را فراهم کرده‌اند.

تقی‌پور، افزود: مردم تبریز به‌خاطر عدم شیوع ویروس کرونا و برگزار نکردن مراسم، هزینه‌های احسان و مراسم ترحیم را در آزادی زندانیان غیرعمد و محکومان مالی صرف می‌کنند و هیچ نیازی نیست که برای این عمل خداپسندانه به ستاد دیه استان مراجعه کنند و می‌توانند با شماره تماس ۰۴۱۳۳۲۸۸۴۲۸ در ارتباط باشند و اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیر ستاد دیه آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه در حال حاضر ۵۲۳ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان دوران محکومیت خود را سپری می‌کنند، گفت: برای آزادی این تعداد زندانی، بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان نیاز است.

انتهای پیام
captcha