اجرای طرح زوج و فرد در هسته مرکزی شهر زنجان
کد خبر: 3890995
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸

اجرای طرح زوج و فرد در هسته مرکزی شهر زنجان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان از اجرای طرح زوج و فرد در هسته مرکزی شهر در راستای فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند از 24 فروردین‌ماه خبر داد.

اجرای طرح زوج و فرد در هسته مرکزی شهر زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، مهرداد سلطانی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان، شب گذشته، 23 فروردین‌ماه در نشست خبری که به شکل ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: در راستای فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند، اجرای طرح زوج و فرد و محدودیت تردد خودروها در زنجان اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پس از تعطیلات نوروز حجم تردد خودروها افزایش یافته است، ابراز کرد: به همین منظور برای کاهش ترددها، طرح زوج و فرد از 24 تا پایان فروردین‌ماه به طور آزمایشی در هسته مرکزی شهر اجرا می‌شود و افرادی که از این دستورالعمل تمکیل نکنند اعمال قانون می‌شوند.

این مسئول ادامه داد: این طرح باعث کاهش ۵۰ درصدی تردد خودروها در هسته مرکزی شهر می‌شود و از مردم تقاضا داریم که سفرهای درون‌شهری و حضور در اجتماعات خود را کاهش دهند؛ چراکه خطر انتقال بیماری کرونا هنوز برطرف نشده است و تمهیداتی اندیشیده شده که ساکنان مناطق مذکور دچار مشکل نشوند.

سلطانی بیان اینکه طرح زوج و فرد از ساعت ۹ تا ۱۳ و ساعت ۱۶ تا ۲۱ در هسته مرکزی شهر زنجان اجرا می‌شود، تصریح کرد: هسته مرکزی شهر از جنوب به خیابان خیام، از شرق به بلوار کشاورز، از غرب به بلوار آزادی و خیابان جمهوری اسلامی و از شمال به خیابان سعدی شمالی و کوچه مشکی محدود می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان به آغاز فعالیت برخی اصناف از 23 فروردین‌ماه اشاره کرد و گفت: طبق دستورالعمل‌های بهداشتی فعالیت مجدد برخی اصناف، ایجاد محدودیت برای بخی دیگر و ادامه تعطیلی تعدادی از آن‌ها اعلام شده است.

وی همچنین از تشکیل کمیته بهداشت محیط در راستای ضدعفونی و گندزدایی اماکن و معابر عمومی طبق پروتکل بهداشتی خبر داد و افزود: برای این منظور 400 گروه از اقشار مختلف ساماندهی شدند و در 40 نقطه از شهر با رعایت موارد مورد تأکید کار ضدعفونی را انجام می‌دهند.

این مسئول یادآور شد: این گروه‌ها علاوه‌بر این، اقدام به پاکسازی و سالم‌سازی منازل و محل‌هایی که بیماران مبتلا به کرونا در آن‌ها حضور دارند یا قرنطینه هستند یا بعد از گذراندن دوره بیماری به خانه‌های خود بازگشته‌اند، می‌کنند و فعالیت آنان زیر نظر دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha