اهدای خون، نوعی جهاد است
کد خبر: 3891513
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷

اهدای خون، نوعی جهاد است

فرمانده سپاه ثارالله کرمان گفت: در دوران دفاع مقدس بیشتر از امروز نیازمند خون بودیم و مردم ما در خون‌دهی پیشتاز بودند و هیچ‌وقت در هشت سال دفاع مقدس کمبود خون نداشتیم؛ اهدای خون برای سلامتی انسان‌ها نوعی دیگر از جهاد است.

به گزارش ایکنا از کرمان، سردار حسین معروفی، فرمانده سپاه ثارالله استان، عصر دوشنبه، 25 فروردین‌ماه در حاشیه اهدای خون کارکنان سپاه، گفت: مقوله اهدای خون یکی از حرکت‌های خداپسندانه و خیرخواهانه‌ای است که در جامعه بشری به‌ویژه در جامعه مسلمانی ساری و جاری است.

وی با اشاره به اینکه هم در زمان بحران و هم در زمان‌‌های عادی به خون نیاز داریم، افزود: در دوران دفاع مقدس بیشتر از امروز نیازمند خون بودیم و مردم ما در خون‌دهی پیشتاز بودند و هیچ‌وقت در هشت سال دفاع مقدس کمبود خون نداشتیم؛ خون و اهدای خون برای سلامتی انسان‌ها نوعی دیگر از جهاد است.

معروفی تصریح کرد: کشور ما کشوری بحران‌خیز در حوزه سیل، زلزله و حوادث غیرمترقبه است؛ بنابراین می‌طلبد سیستم نگهدارنده خون و انتقال خون کشور همیشه غنی و کامل باشد که اگر دچار بحران شدیم مشکل کمبود خون نداشته باشیم.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان بیان کرد: ما مصرف جدی خون در کشور داریم و اگر حوادث پیش آید مصرف چندین برابر می‌شود، در زمان کنونی در خصوص کرونا احساس می‌شود بعضی مردم کمتر به سازمان انتقال خون کمتر مراجعه می‌کنند که ما سفارش می‌کنیم با رعایت نکات بهداشتی که دقیقاً در مجموعه انتقال خون رعایت و تخصصی چک می‌شود، مراجعه کنند و این حرکت خداپسندانه انجام شود و در استان احساس کمبود نکنیم.

وی اظهار کرد: زمانی که احساس کردیم در این حوزه شاید ذره‌ای احساس کمبود شود به عزیزان‌مان در سپاه، بسیج و مجموعه سربازان اعلام کردیم داوطلبانه این کار را انجام دهند و امروز آمادگی دارند خون خود را اهدا کنند تا ذخایر خونی در استان احساس کمبود نداشته باشد و غنی باشد.

معروفی تأکید کرد: واقعاً انسان لذت می‌برد که چند سی‌سی خون او موجب سلامتی یک انسان و همنوعش می‌شود قطعاً زمانی که سلامتی فرد به دست می‌آید هر اعمال خیری که او انجام می‌دهد آثار ثوابش به کسی که خون به او اهدا کرده می‌رسد، این یک نوع جهاد است و تقاضا می‌کنم مردم در استان استقبال کنند که مشکلی در این حوزه نداشته باشیم.

انتهای پیام
captcha