با این راهکارها روزه اولی‌ها راحت روزه می‌گیرند
کد خبر: 3894105
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴

با این راهکارها روزه اولی‌ها راحت روزه می‌گیرند

پزشک تغذیه البرزی گفت: خانواده‌ها به تغذیه فرزندانشان که برای نخستین بار روزه می‌گیرند، توجه ویژه کنند.

با این راهکارها روزه اولی‌ها راحت روزه می‌گیرند

محمدرضا اسپرورین، پزشک تغذیه البرزی در گفت وگو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: روزه ‌اولی‌ها در وعده سحری غذاهای مقوی مانند تخم‌مرغ و خرما مصرف کنند تا طی روز احساس گرسنگی نکنند.
وی افزود: لازم است نوجوانان در سحری میوه‌های آبدار مانند هندوانه و سبزیجات از جمله کاهو مصرف کنند تا طی روز دچار تشنگی نشوند.
اسپرورین بیان کرد: روزه اولی‌ها هنگام خوردن سالاد کاهو از سس استفاده نکنند زیرا سبب تشنگی آنان خواهد شد.
وی به نوجوانان روزه‌دار به خصوص روزه اولی‌ها توصیه کرد که بین وعدهای افطار تا سحر به تدریج، آب به مقدار کافی بنوشند وسعی نکنند آب فراوانی را در سحر استفاده کنند.
اسپرورین تصریح کرد: آنها می‌توانند بخشی از مایعات مورد نیاز را از طریق آب میوه‌ها که املاح و ویتامین مناسب دارند، تامین کنند.
وی اضافه کرد: والدین خواب فرزندان به خصوص روزه اولی‌ها را طوری تنظیم کنند تا سحری بیدار شوند وهمچنین وقت کافی برای صرف این وعده‌غذایی داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه غذاخوردن سریع و با عجله، سبب اختلال در سیستم گوارشی می‌شود، گفت: روزه‌داران با فرصت کافی و با آرامش سحری را میل کنند.
این پزشک البرزی افزود: روزه اولی‌ها درحال رشد هستند و باید وعده‌های سحری، افطار و قبل از خواب را صرف کنند.
وی تصریح کرد: روزه‌داران باید در افطار و سحر از تمام گروه‌های غذایی مانند لبنیات، میوه‌ها و سبزی، نان‌ها و غلات سبوسدار، گوشت‌ها و پروتئین‌ها استفاده کنند.
اسپرورین تاکید کرد: برای جلوگیری از احساس تشنگی، غذاهای سرخ‌ شده را از وعد سحری حذف و از حبوبات مختلف استفاده کنند تا پروتئین مورد نیاز بدن روزه ‌اولی‌ها تامین شود.

انتهای پیام
captcha