برگزاری اختتامیه سیزدهمین دوره طرح ۱۲۰ ختم گروهی قرآن
کد خبر: 3895990
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱
به همت مؤسسه تسنیم ذکر بیرجند؛

برگزاری اختتامیه سیزدهمین دوره طرح ۱۲۰ ختم گروهی قرآن

عضو هیات مدیره مؤسسه تسنیم ذکر بیرجند گفت: اختتامیه سیزدهمین دوره طرح ۱۲۰ ختم گروهی قرآن کریم این مؤسسه برگزار شد.

برگزاری اختتامیه سیزدهمین دوره طرح ۱۲۰ ختم گروهی قرآن به همت مؤسسه تسنیم ذکر بیرجندمهدی کشتگر، عضو هیات مدیره مؤسسه تسنیم ذکر بیرجند در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی از برگزاری اختتامیه سیزدهمین دوره طرح ۱۲۰ ختم گروهی قرآن کریم این مؤسسه خبر داد.

وی ادامه داد: در این طرح که از 10 دی‌ماه سال گذشته آغاز شده بود، در آن 120 نفر به صورت روزانه با یاری خداوند و به نیت سلامتی و تعجیل در فرج حضرت مهدی(عج) و نیز سلامتی و طول عمر مقام معظم رهبری روزی یک حزب را تلاوت می‌کردند.

عضو هیات مدیره مؤسسه تسنیم ذکر بیرجند بیان کرد: در پایان این طرح هرکدام از شرکت‌کنندگان به تنهایی موفق به ختم قرآن شده، به گونه‌ای که 120 ختم قرآن کریم صورت گرفت و به عبارتی با مشارکت 120 ننفر هر روز یک ختم قرآن انجام شد.

کشتگر تصریح کرد: یکی از اهداف اصلی این طرح، درگیر کردن آحاد جامعه برای تلاوت قرآن بود؛ به گونه‌ای که برگه‌های ختم قرآن در هر دوره در محلات مختلف شهر توزیع می‌شد و در هر دوره تعدادی جدید در این طرح شرکت می‌کردند.

وی افزود: تمام کسانی که در این سیزده دوره شرکت کرده‌اند، تمایل داشتند تا به همین ترتیب در دوره‌های بعد نیز شرکت کنند و این خود گویای علاقه مردم است.

عضو هیات مدیره مؤسسه تسنیم ذکر بیرجند خاطرنشان کرد: اگر هر فردی به هر دلیل ممکن نتوانست در روزهای تعیین شده صفحات مد نظر را بخواند در پایان دوره 10 روز در نظر گرفته می‌شود تا ختم تکمیل شود و از این ثواب بی‌بهره نماند.

کشتگر یادآور شد: ثبت‌‌نام دوره چهاردهم در شب نیمه ماه رمضان همزمان با میلاد امام حسن مجتبی(ع) انجام شده و پس از ماه رمضان آغاز می‌شود که امیدواریم با این روش سهمی در ترویج فرهنگ تلاوت قرآن در جامعه داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha