مراسم کلنگ‌زنی نهمین کتابخانه عمومی شهرستان مشگین شهر برگزار شد
کد خبر: 3897851
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳

مراسم کلنگ‌زنی نهمین کتابخانه عمومی شهرستان مشگین شهر برگزار شد

مراسم کلنگ‌زنی نهمین کتابخانه عمومی شهرستان مشگین شهر با حضور فرماندار و جمعی از مسئولین محلی و استانی برگزار شد.

مراسم کلنگ‌زنی نهمین کتابخانه عمومی شهرستان مشگین شهر برگزار شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، مراسم کلنگ‌زنی نهمین کتابخانه عمومی شهرستان مشگین شهر، 21اردیبهشت‌ماه با حضور جمعی از مسئولین محلی و استانی در شهر قصابه برگزار شد.
رضاقلیزاده، مدیرکل کتابخانه ها‌ی عمومی استان در این مراسم با بیان اینکه توسعه زیر ساخت‌های فرهنگی در شهر‌های جدید و روستا‌های پرجمعیت مورد توجه قرار گرفته است، اظهار کرد: در حال حاضر ۵ پروژه کتابخانه‌ای دراستان در حال احداث است که دوباب از این پروژه‌های فرهنگی به صورت کامل تکمیل شده و امسال به بهره برداری خواهد رسید.
وی تعداد کتابخانه‌های عمومی و مشارکتی فعال استان را ۸۰ باب عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۱۷ باب بصورت مشارکتی با سایر ارگان‌ها و موسسات اداره می‌شود و تعداد ۶۳ باب نیز به صورت مستقیم توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اداره می‌شود.
رضاقلیزاده خاطر نشان کرد: با اضافه شدن شهر‌های جدید توسط وزارت کشور و استانداری اردبیل، در این استانبرنامه ریزی‌های لازم به منظور اخذ زمین و احداث کتابخانه‌های عمومی در شهر‌های جدید در اولویت قرار گرفته است و بنا داریم در سایر شهر‌های جدید نیز کتابخانه‌ها را توسعه دهیم.
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان در ادامه سخنان خود تصریح کرد: برای احداث این کتابخانه ۳۰۰ مترمربع زمین توسط شهرداری قصابه اختصاص یافته است که از این متراژ، کتابخانه عمومی قصابه در ۱۴۰ مترمربع احداث می‌شود.
وی افزود: برای احداث این پروژه فرهنگی ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برآورد شده است که این اعتبار از محل اعتبارات تملک دارائی‌های سرمایه‌ای تامین و پس از اتمام به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام
captcha