افراد در معرض خطر بیماری کرونا در مساجد حضور نیابند
کد خبر: 3898910
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲

افراد در معرض خطر بیماری کرونا در مساجد حضور نیابند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه در شب‌های قدر تعدادی از مساجد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی می‌شوند، گفت: کودکان، سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای از حضور در مساجد خودداری کنند.

افراد در معرض خطر بیماری کرونا در مساجد حضور نیابندحجت‌الاسلام سعید احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: برای بهره‌مندی هرچه بیشتر مردم از فیوضات ماه مبارک رمضان جلسه‌ای در استانداری زنجان به‌منظور بازگشایی تعدادی از مساجد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شب‌های قدر تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از مساجد شاخص که فضای مناسب و بهداشتی برای حضور مردم دارند، در شب‌های قدر و در ساعت‌های مشخص پذیرای مومنان هستند، بیان کرد: البته حضور مردم در این اماکن محدود بوده و با رعایت فاصله اجتماعی امکان حضور هست‌.

این مسئول یادآور شد: در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان حضور مردم در مساجد با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باعث شد تا برنامه‌های خوبی طی این شب‌ها رقم بخورد و امیدواریم در شب‌های آینده احیای ماه مبارک رمضان نیز مردم با حضور خود در مساجد، همراه با رعایت جدی دستورالعمل‌های بهداشتی بتوانند از معنویت و برکات اجتماع مومنان در مساجد و ماه مبارک و شب‌های احیا و بهره‌مند شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان به حضور گروه‌های جهادی برای ضدعفونی مساجد و کنترل ورود و خروج و رعایت فاصله اجتماعی تاکید کرد و گفت: تقاضا داریم کودکان، سالمندان، کسانی که سابقه بیماری خاص داشته و یا پیش از این دچار بیماری کرونا شده و بهبود یافته‌اند، در این مراسم شرکت نکنند و افراد مذکور می‌توانند از طریق شبکه استانی پیگیر برنامه‌های شب‌های احیا باشند.

این مسئول تصریح کرد: مومنان خداجوی حتما به هنگام حضور در مراسم شب‌های قدر با تجهیزات بهداشتی از قبیل ماسک و دستکش، جانماز، مهر، قرآن و مفاتیح مخصوص خود حضور یابند تا این مراسم در کمال رعایت مسائل بهداشتی برگزار شده و مشکلی در زمینه کنترل شیوع ویروس کرونا در استان به وجود نیاید که خوشبختانه این موضوع در مراسم شب نوزدهم ماه مبارک رمضان به خوبی رعایت شد.

احمدی خاطرنشان کرد: برای برگزاری مراسم شب‌های بیست و یک و بیست و سوم رمضان تعداد بیشتری از مساجد اعلام آمادگی کردند که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به لیست مساجد قبلی اضافه می‌شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه هم‌استانی‌ها تلاش کنند تا در نزدیک‌ترین مساجد برای انجام برنامه‌های شب‌های قدر حضور یابند تا شاهد ازدحام جمعیت در مراکز شهر نباشیم، خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود مومنان خداجوی در همان مساجد محلات که با رعایت مسائل بهداشتی بازگشایی شده است، حضور پیدا کرده و از فیوضات این شب‌ها بهره ببرند.

انتهای پیام
captcha