مقاومت تنها راه رهایی فلسطین از چنگال صهیونیسم است
کد خبر: 3899655
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۶

مقاومت تنها راه رهایی فلسطین از چنگال صهیونیسم است

نماینده منتخب مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی مقاومت را تنها راه پیروزی فلسطین و رهایی قدس از چنگال صهیونیسم خواند و گفت: طرح معامله قرن با شکست مواجه می‌شود.

مقاومت؛ تنها راه رهایی فلسطین از چنگال صهیونیست‌هامصطفی طاهری، منتخب مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، در مورد مسئله فلسطین اظهار کرد: امام خمینی(ره) در شرایطی که استکبار و صهیونیسم در سرزمین فلسطینی‌ها مستقر شده و به خیال خود توانسته بودند کاری از پیش ببرند، ابتکار بزرگی به خرج داد و با اختصاص روزی به نام قدس، مسئله فلسطین را در تاریخ زنده کرد.

وی با اشاره به اینکه پیش از انقلاب اسلامی و تعیین روز قدس، ضعف عظیمی در کشورهای اسلامی بروز یافته بود و نتوانسته بودند برای دفاع از مسلمانان فلسطینی کاری از پیش ببرند و عقب‌نشینی کردند، بیان کرد: رژیم غاصب صهیونیست هم از این ظرفیت استفاده کرد تا با گذشت زمان اشغالگری فراموش و صورت مسئله پاک شود.

منتخب مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با نام‌گذاری روز قدس، یاد فلسطین و قبله اول مسلمانان احیا شد و به همه دنیا یک روز از سال تذکر می‌دهد که داستان چه بوده و برکات بعدی به همراه داشت و انتفاضه‌ها و سمینارهای مختلف شکل گرفت، حتی یکی از دلایل تشکیل سازمان کنفرانس اسلامی هم موضوع فلسطین بود.

فلسطین متعلق به فلسطین است 

وی با اشاره به اینکه رژیم غاصب صهیونیست، فقط به چند نفر ظلم نکرده بلکه یک ملت را از سرزمین خود بیرون رانده است، بیان کرد: در طول تاریخ این رژیم جعلی بارها تلاش به سازش کرده تا فلسطینی‌ها را پای میز مذاکره بیاورد، اما این موضوع دیگر منتفی شده و گروه‌های جهادی و نیروهای انقلابی امروز بیدارتر از گذشته هستند تا حق خود را بگیرند و با وجود تنوع در یک مورد اشتراک دارند و آن هم این بوده که فلسطین متعلق به فلسطین است.

طاهری با ذکر اینکه توطئه‌های رژیم غاصب صهیونیست از سال‌ها پیش وجود داشته و عناوین مختلفی همچون نشست قاهره، طرح معامله قرن و سایر موارد را یدک می‌کشد و به بهانه‌های مختلف همچون، جنگ، جام جهانی و امروز کرونا به دنبال فرصت‌طلبی هستند، تأکید کرد: خود فلسطینی‌ها در خط مقدم جبهه مقاومت به محوریت جمهوری اسلامی طرح معامله قرن را قبول نکرده‌اند و این طرح راه به جایی نخواهد برد.

وی با بیان اینکه دنیا یک زبان مشترک با عنوان دموکراسی را پذیرفته‌ است که به خواست مردم توجه کنند، ادامه داد: جمهوری اسلامی از این ظرفیت استفاده کرده و پیشنهاد داده که از ساکنان اصلی نظرسنجی کنند و گرچه مشخص است که مسلمانان ساکنان اصلی بودند، اما یهودی‌ها و مسیحی‌های ساکن آن منطقه نیز قابل احترام هستند و هر حکومتی که از طریق نظرسنجی انتخاب شود، برای همه قابل تبعیت است.

نماینده منتخب مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی افزود: رژیم صهیونیستی با زورگویی و جنایت قصد القای این موضوع را دارد که از نیل تا فرات از زمان حضرت موسی برای یهود بوده و با نفوذی که در کشورهای مختلف دارند در حقیقتِ مسئله فلسطین خود را به نفهمی می‌زنند و اکنون تنها راه رهایی قدس از چنگال مستکبران، مقاومت است و نباید از مقاومت کوتاه بیابند؛ چراکه اگر تسلیم سازش شوند همه چیز را از دست می‌دهند.

وی همچنین شهید سردار قاسم سلیمانی را یک نظریه‌پرداز برجسته خط مقاومت خواند و گفت: راهکارهای سردار سلیمانی با عنایت خدای متعال سبب شده بود که اسرائیل نتواند توطئه‌های خود را در منطقه گسترش دهد و خون شهید سلیمانی وحدت و همت گروه‌های مختلف را بیشتر کرده است.

انتهای پیام
captcha