تسویه بدهی نیازمندان از سوی مراکز افق زنجان
کد خبر: 3901542
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵

تسویه بدهی نیازمندان از سوی مراکز افق زنجان

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: بدهی نیازمندان به نانوایی‌ها، سوپرمارکت‌ها و تعمیرات منازل توسط مراکز افق تسویه شده است.

تسویه بدهی نیازمندان از سوی مراکز افق زنجانحجت‌الاسلام سیدموسی موسوی، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، در مورد فعالیت مراکز افق در جوار امامزادگان اظهار کرد: مراکز افق تازه تأسیس شده‌اند، اما عملکرد قابل توجهی داشته‌اند؛ چرا که در این ایام از سوی این مراکز انواع ماسک و لباس مخصوص کادر درمان بیمارستان‌های درگیر بیماری کرونا تولید می‌شود و ضد عفونی فردی و عمومی توسط این مراکز در سطح شهرستان‌ها انجام شده است.

وی با تقدیر از هیئت امنای امامزادگان، بقاع متبرکه، حسینیه‌ها، مساجد و تکایا ابراز کرد: همزمان با فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر رزمایش همدلی فعالیت مراکز افق دو چندان شد و در این رزمایش خوب درخشیدند و در این ایام بیش از ۸۰۰۰ بسته معیشتی در سطح استان توزیع شده است.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ادامه داد: بیش از ۱۰۰۰ کیلوگرم گوشت گرم بین افراد نیازمند پخش شده است، همچنین امنای امامزادگان و مساجد فعالیت‌های دیگری از جمله توزیع ۱۷۰۰۰ پرس غذای گرم در محلات کم برخوردار انجام دادند‌.

وی از دیگر فعالیت‌ها به تسویه بدهی بدهکاران به نانوایان و سوپرمارکت‌ها توسط ادارات اوقاف و امور خیریه سطح استان اشاره کرد و افزود: در حد توان ادارات اوقاف به بیش از ۵۰۰ کارگر روزمزد که از کار بیکار شده بودند کارت هدیه ۲۰۰ هزار تومانی در استان تقدیم شده است.

این مسئول یادآور شد: با توجه به اینکه در مراکز افق سه فعالیت اساسی اجتماعی، فرهنگی و قرآنی انجام می‌شود، فعالیت‌های مذکور در محور بخش اجتماعی انجام شده و گروه‌های مختلفی هستند که با همکاری معتمدین محلات و مساجد افراد گروه هدف را شناسایی و معرفی می‌کنند. در مرکز افق امامزاده سیدابراهیم(ع) کارهای متفاوتی مثل تسویه بدهی تعمیر منزل خرید بخاری و تهیه و توزیع اقلام معیشتی انجام شده است.

موسوی تصریح کرد: در این وضعیت بیماری کرونا مراکز افق نسبت به تهیه و توزیع بسته‌های حمایتی معیشتی به شکل متمرکز عمل می‌کنند تا از موازی‌کاری پرهیز شود.

انتهای پیام
captcha