مراسم عقد در بقاع متبرکه زنجان برگزار می‌شود
کد خبر: 3906129
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱
با رعایت پروتکل‌های بهداشتی؛

مراسم عقد در بقاع متبرکه زنجان برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از برگزاری مراسم عقدخوانی در مراکز افق و بقاع متبرکه زنجان خبر داد و گفت: این کار با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در راستای ترویج ازدواج آسان انجام می‌شود.

برگزاری مراسم عقد در بقاع متبرکه زنجانحجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: مراکز اجتماعی، فرهنگی و قرآنی با نام اختصاری افق در امامزاده‌ها راه‌اندازی شده تا به فعالیت‌های این ۳ بخش انسجام ببخشد و نتیجه‌بخش باشد‌.

وی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ارتقای شاخص‌های فرهنگی و قرآنی را از دیگر اهداف راه‌اندازی مراکز افق دانست و گفت: در حال حاضر 3 مرکز افق در زنجان فعال است و هیئت امنای امامزادگان موظف شده‌اند که آسیب‌های اجتماعی اطراف بقعه را شناسایی و در جهت کاهش این آسیب‌ها (فقر، طلاق، مواد مخدر، کودکان بی‌سرپرست و...) نقش ایفا کنند.

این مسئول با اشاره به ممنوعیت برگزاری مراسمات عروسی در تالاهار افزود: در همین راستا مراکز افق آمادگی برگزاری مراسم عقدخوانی را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارند و تاکنون یک مراسم عقد در آستان مقدس حضرت قیدار نبی(ع) برگزار شده است.

کرمی با اشاره به لزوم ترویج ازدواج آسان و پرهیز از تجمل‌گرایی بیان کرد: زوج‌های جوان برای برگزاری مراسم عقدخوانی خود می‌توانند با هیئت امنای بقاع متبرکه هماهنگی لازم را انجام دهند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه پیگیری مشارکت‌های مردمی یکی از سیاست‌های سازمان اوقاف است، اضافه کرد: در این راستا اوقاف اقدام به ایجاد مراکز افق کرده است و باید از طریق این مراکز مردم را نسبت به سنت وقف حساس کرد.

کرمی با تأکید بر کیفی‌سازی مراکز افق ابراز کرد: باید تلاش شود که همه فعالیت‌های فرهنگی، قرآنی و اجتماعی از طریق مراکز افق انجام شود و اگر مرکز افق ظرفیت نداشت از نیروهای اداره استفاده شود، البته باید در این بخش مراکز افق تحت حمایت مالی و معنوی قرار گیرند.

انتهای پیام
captcha