ملایر نیازمند دارالقرآن است
کد خبر: 3904188
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵

ملایر نیازمند دارالقرآن است

معلم و پیشکسوت قرآنی ملایر با اشاره به وضعیت فعلی فعالیت‌های قرآنی در شهرستان ملایر ابراز کرد: با توجه به وسعت شهرستان ملایر و اینکه شهرستان ملایر در ادوار گذشته رتبه‌های برتر را در زمینه قرآن داشته است، هنوز این شهرستان دارالقرآن ندارد.

ملایر نیازمند دارالقرآن استمنیره روزبهانی، معلم و پیشکسوت قرآنی شهرستان ملایر در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: متولد سال ۱۳۴۲ هستم و فعالیت‌های قرآنی خود را از دوره راهنمایی و دبیرستان آغاز کرده‌ و تا امروز ادامه داده‌ام.
وی افزود: از همان دوران راهنمایی و دبیرستان در زمینه‌های روخوانی، روان‌خوانی، قرائت، حفظ و تفسیر و... فعالیت داشتم و از سال ۶۶ تاکنون مسئولیت واحد خواهران تالار قرآن حکیم ملایر را بر عهده داشته‌ام.
روزبهانی با بیان اینکه کلاس‌های قرآنی در رشته‌های مختلف در این تالار برگزار می‌شود، گفت: علاوه بر فعالیتم در این مرکز نیز در طی سال‌های گذشته در مدارس به عنوان معلم و مربی پرورشی و در دانشگاه‌های مختلف ملایر هم به عنوان استاد قرآن تدریس داشته‌ام.
این معلم قرآن گفت: در این عرصه با بنیاد شهید، اداره تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش، کمیته امداد اوقاف و .... فعالیت‌هایی را داشتم.
وی با اشاره به اینکه مدرک تحصیلی‌اش با فعالیت در زمینه قرآن مرتبط نیست، بیان کرد: مدرک کارشناسی ارشد بنده ادبیات فارسی است و با توجه به علاقه‌ام در زمینه قرآن در کلاس‌های تخصصی قرآن شرکت کردم و از این طریق وارد عرصه فعالیت قرآنی شدم.
روزبهانی ادامه داد: اوایل انقلاب نیز در یک سری از کلاس‌هایی که در دبیرستان برگزار می‌شد و همچنین آموزش‌های عقیدتی سیاسی و برگزاری کلاس‌های قرآن در روستاها حضور داشتم، همچنین به عنوان اولین برگزارکننده کلاس نهج‌البلاغه در ملایر هستم و حدود ۱۴ سال است که این کلاس در ملایر دایر است.
وی با اشاره به اینکه هیئت پیروان عترت به عنوان تنها هیئت قرآنی خواهران در کشور در ملایر فعالیت دارد، افزود: در حال حاضر علاوه بر فعالیت در این هیئت نیز به عنوان مسئول هیئت خواهران حضرت خدیجه(س) نیز فعالیت دارم.
وی اشاره کرد: این هیئت‌ها فعالیت‌های زیادی را در حوزه جمع‌آوری کمک‌ برای نیازمندان و شناسایی آنها انجام داده و در ایام مختلف سال، برگزاری برنامه‌های مناسبتی، کلاس‌های آموزشی، قرآنی و... را در دستور کار دارند.
این فعال قرآنی با بیان اینکه هیئت قرآنی خواهران پیروان عترت یک هیئت فعال است، اضافه کرد: در حال حاضر ۲۰۰ الی ۳۰۰ نفر عضو فعال در این هیئت حضور دارند که همه حافظ قرآن حال حافظ کل یا حافظ چند جزء هستند.
روزبهانی خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از دانش‌آموزان و دانشجویانی که در کلاس‌های قرآنی ما آموزش دیده‌اند و باز شاگردانم بوده‌اند در حال حاضر در مراحل مختلف حفظ و قرائت رتبه‌های خوبی را در کشور کسب کرده و همچنین تعدادی از آنها نیز به عنوان مربی به فعالیت‌های قرآنی مشغول هستند، از دیدن آنها در این جایگاه خوشحال می‌شوم که توانستم نتیجه زحمات خود را ببینم و امیدوارم که خداوند نیز از من قبول کند.
وی یادآور شد: من هر چه دارم از خداوند دارم و همچنین از وجود اساتیدی که در آموزش و راهنمایی من در این راه تاثیرگذار بودند از جمله استاد بنیادی یکی از چهره‌های فرهیخته و برجسته قرآن کشور، استاد حمیدی، استاد بهرام پور، استاد وکیل، استاد فریدونی که از محضر آن‌ها بسیار استفاده کرده و حق بزرگی به گردن من دارند تقدیر و تشکر می‌کنم.
روزبهانی با اشاره به اینکه در سال ۸۸ به عنوان سه چهره برتر در برنامه صبح انقلاب معرفی شدم، گفت: رتبه‌های قرآنی زیادی را در استان و کشور کسب کرده‌ام و بیش از ۵۰ رتبه برتر در رشته‌های مختلف مفاهیم و قرائت از زمان دبیرستان و دوران دانشجویی و همچنین در زمان فعالیت‌های قرآنی دارم، در زمان خدمت در آموزش و پرورش نیز به عنوان معلم پرورشی نمونه انتخاب شدم.
وی با اشاره به وضعیت قرآنی شهرستان ملایر در حال حاضر ابراز کرد: با توجه به وسعت شهرستان ملایر و اینکه شهرستان ملایر در ادوار گذشته رتبه‌های برتر را در زمینه قرآن در مدارس استان داشت اما در حال حاضر کمتر شده در این زمینه باید بیشتر تلاش شود.
این فعال قرآنی با اشاره به مشکلات جامعه قرآنی ملایر ابراز کرد: متأسفانه این شهرستان به‌عنوان بزرگ‌ترین شهر استان هنوز دارالقران ندارد، هرچند از سال ۸۱ تا ۹۱ در ملایر دارالقرآن وجود داشت که متاسفانه به دلیل حمایت نشدن و اینکه برخی قائل بودند نیازی به داشتن دارالقرآن در شهرستان نیست به نعطیلی رسید.
وی افزود: همچنین یکی دیگر از مشکلات ما نداشتن محلی مشخص برای انجام فعالیت‌های قرآنی است که امیدواریم که در این زمینه از ما حمایت شود.
این معلم قرآنی ادامه داد: متاسفانه باید بگویم که پشتیبان مالی برای قرآن وجود ندارد و کمتر برای قرآن هزینه می‌کنند در حالی که برای فعالیت‌های دیگر هزینه‌های زیادی می‌شود.
روزبهانی با بیان اینکه در سال‌های اخیر در بحث قرآنی شاهد افت در مدارس هستیم، گفت: باید نسبت به مسئله قرآن در مدارس توجه بیشتری شود در واقع قرآن اصل است و اگربه این مسئله اهمیت داده شود بسیاری از مشکلات ما حل می‌شود.
وی در نهایت با اشاره به نیازهای امروز جامعه قرآنی ملایر، بیان کرد: باید از دوره‌های آموزشی استفاده شود تا فعالان قرآنی و علاقه‌مندان بتوانند از حضور بیشتر اساتید برتر بهره‌مند شوند و خوب است که از اساتید بزرگ کشور نیز برای در این راه دعوت شود.

 

انتهای پیام
captcha