تشریح ویژگی‌های رسانه تراز انقلاب
کد خبر: 3904451
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۷

تشریح ویژگی‌های رسانه تراز انقلاب

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تشریح ویژگی‌های رسانه تراز انقلاب، نیازسنجی دائمی را مهم‌ترین ویژگی این رسانه دانست و گفت: رسانه‌ها دیده‌بان جامعه هستند.

تشریح ویژگی‌های رسانه تراز انقلاب / رسانه‌ها دیده‌بان جامعه هستندبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‎آباد جمعه، 23 خردادماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: هر اتفاق و رویدادی واقع شود رسانه‌ها در  موفقیت آن دخالت دارند و اگر واقع نشود باز رسانه‌ها با اطلاع‌رسانی درست و جهت دادن افکار عمومی نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که در نظام اسلامی ما به‌دنبال تحقق فضیلت‌ها، رشد، اخلاق، معنویت، تدین، پیشرفت مادی و رفاه آسایش و امنیت، اقتصاد قوی و فرهنگ متعالی، عدالت، مبارزه با فساد، عزت ملی، مرزبندی با دشمن و سبک زندگی اجتماعی هستیم، گفت: تحقق این امور بدون همکاری با رسانه‌ها امکان‌پذیر نیست و رسانه‌ها نقش بی‌بدیلی در این روند دارند.

شاهرخی با اشاره به ویژگی‌های رسانه‌های در تراز انقلاب اسلامی، اضافه کرد: نیاز است که رسانه‌ها دارای ویژگی‌های در تراز انقلاب اسلامی باشند که اولین ویژگی شناختن و شناساندن آرمان‌های انقلاب اسلامی به مردم است. رسانه‌ها باید در تحقق شعارهایی که انقلاب اسلامی برای تحقق آن‌ها شکل گرفته تلاش کنند.

تداوم انقلاب در گرو همکاری با رسانه‌هاست

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به این‌که رسانه‌های قبل از پیروزی انقلاب با رسانه‌های بعد از انقلاب متفاوت هستند، افزود: در آن زمان رسانه‌ها نقش با اهمیتی در پیروزی انقلاب داشتند و تداوم انقلاب اسلامی در گرو همکاری با رسانه‌هاست.

وی ویژگی دوم رسانه‌های تراز انقلاب را نیازسنجی دائمی دانست و گفت: رسانه‌ها باید به‌عنوان یک دیده‌بان عمل کنند و پیشنهادها و راه‌حل‌هایی در این رابطه ارائه دهند.

شاهرخی اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی را به‌عنوان ویژگی سوم رسانه‌های تراز انقلاب عنوان کرد و افزود: این اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی خودش را در فرهنگ‌سازی و عدالت‌خواهی و مطالبه‌گری نشان می‌دهد، نیازسنجی دائمی در کنار آگاهی باشد و نیاز را به مدیران و مسئولان اطلاع‌رسانی کنند که این نیاز به یک گفتمان و یک جریان‌سازی تبدیل شود و مطالبه‌گری بر پایه اخلاق و معنویت‌گرایی باشد کمااینکه همدلی، تبادل‌نظر، مذاکره و گفت‌وگو برای انتخاب بهترین شیوه برای رسانه‌ها و رسیدن به قله‌های معنویت اخلاق علم و دانش است.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به پایبندی به منافع ملی و وحدت ملی که از ویژگی‌های چهارم رسانه‌‌های تراز انقلاب است، اضافه کرد: وحدت ملی می‌تواند ملت را از گردنه‌های سخت و دشوار عبور دهد، وحدت ملی است که در هشت سال دفاع مقدس ملت را پیروز کرده و در کنار همه این‌ها رعایت اخلاق رسانه‌ای در کنار اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی و نیازسنجی رعایت شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر این‌که نظام سلطه‌ ۲۵۰ سال از همه اهرم‌ها برای اهداف خود در منطقه و در ایران از کتاب، مقاله، هنر، سینما، فیلم و تکنولوژی استفاده کرد تا اهداف استکباری خود را نشان دهد، تصریح کرد: اما یک فرد فقیه، فیلسوف و عارف از قبل سال ۴۲ اهداف این نظام سلطه را کاملاً شناسایی و با برنامه‌ریزی در مقابل این نظام سلطه ایستاد و با لطف الهی مردم همه به صحنه آمدند و جانفشانی کردند و ۲۲ بهمن ۵۷ رقم خورد.

وی با اشاره به این‌که ملت در برنامه‌های ۲۵۰ ساله دشمن که دین‌زدایی و اسلام‌زدایی بود پیروز شدند، گفت: این پیروزی آغاز و ابتدای کار است و حفظ آن کاری دشوارتر و سخت است.

انتهای پیام
captcha