16 مسجددر زنجان؛ مجری طرح «تحول اجتماعی مساجد»
کد خبر: 3908166
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۲

16 مسجددر زنجان؛ مجری طرح «تحول اجتماعی مساجد»

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان از انتخاب 16 مسجد برای اجرای «تحول اجتماعی مساجد» خبر داد و گفت: مساجد باید به جایگاه واقعی خود در صدر اسلام بازگردند و فقط به برگزاری نماز جماعت محدود نشوند.

16 مسجد در زنجان مجری طرح «تحول اجتماعی مساجد»حجت‌الاسلام سعید احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: یکی از کارهای زیربنایی حوزه تبلیغ، احیای حقیقت مسجد است که در این راستا باید از کارهای سطحی و عجولانه پرهیز کرد و نگاه عمقی و ریشه‌ای به جایگاه این مکان مقدس داشت تا جلوه‌های اجتماعی آن بروز یابد.

وی با تأکید بر اینکه مساجد نباید فقط به برگزاری نماز جماعت و برنامه‌های مناسبتی محدود شود، یادآور شد: اداره‌‍کل تبلیغات اسلامی، طرح «تحول اجتماعی مسجد» و «امام محله» را در دستور کار قرار داده تا مساجد به جایگاه واقعی خود در صدر اسلام بازگردد. در استان زنجان 16 مسجد به شکل پایلوت برای این کار انتخاب شدند و زمانی که به یک نتیجه مطلوب برسیم این طرح را گسترش خواهیم داد.

این مسئول به برنامه کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق ویژه اجتماعی اشاره کرد و افزود: 4 مسجد نیز به شکل پایلوت در مناطق آسیب‌پذیر فعال شدند که یکی از آن‌ها در شهرستان ابهر است و با نگاه ویژه به شناسایی آسیب‌ها و برگزاری دوره‌های تخصصی برای آگاه‌سازی مردم منطقه می‌پردازند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان به مسجدمحوری در مسائل اجتماعی تأکید کرد و گفت: مساجد باید کانون مراجعه مردم شوند و نیازهای مردم در حوزه‌های خانواده، سلامت، مسائل دینی و حتی اشتغال را برطرف سازند؛ چراکه معتقدیم ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی، اشتغال، اعتیاد و طلاق است که می‌توان با تقویت بنیان خانواده به عنوان کوچکترین و مهمترین نهاد جامعه از آن‌ها پیشگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت هیئت‌های مذهبی نیز مغفول مانده است، تصریح کرد: در استان زنجان بیش از 300 هیئت مذهبی شاخص و فعال داریم که برخی از آن‌ها مسجدمحور و برخی هیئات خانگی هستند که با فعال کردن آن‌ها در هر منطقه می‌توان تحولی در حوزه تبلیغ ایجاد و اسلام ناب را در بین همه اقشار نهادینه کرد.

احمدی ادامه داد: با کمک ائمه جماعات، هیئت‌های مذهبی و مردم می‌توان به حوزه‌های فرهنگی ورود پیدا کرده و بر بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی فائق آییم. همچنان که در موضوع کرونا مشاهده کردیم این عناصر در کنار یکدیگر جلوه‌های زیبایی از همدلی را آفریدند و به توزیع بسته‌های بهداشتی، معیشتی و ضدعفونی معابر پرداختند.

وی همچنین به ظرفیت فضای مجازی در امر تبلیغ اشاره و بیان کرد: فرصت فضای مجازی بیشتر از تهدید است و برای رسیدن به نقطه مطلوب هم نیاز به بهسازی برخی زیرساخت‌ها در سطح کلان از جمله توسعه پهنای باند است و هم باید در حوزه نرم‌افزاری به تولید محتوای غنی پرداخت.

انتهای پیام
captcha