کاهش آسیب‌های اجتماعی با اجرای طرح «امام محله»
کد خبر: 3915460
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶

کاهش آسیب‌های اجتماعی با اجرای طرح «امام محله»

جانشین قرارگاه تحول اجتماعی و مسئول طرح «امام محله» سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: رویکرد این سازمان سوق دادن فعالیت‌های تبلیغی به بدنه جامعه است و با محوریت طرح «امام محله» به دنبال شناسایی آسیب‌های اجتماعی و کاهش مشکلات هستیم.

کاهش آسیب‌های اجتماعی با اجرای طرح «امام محله»حجت‌الاسلام رضا غلامی، جانشین قرارگاه تحول اجتماعی و مسئول طرح امام محله سازمان تبلیغات اسلامی، شب گذشته، 18 مردادماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شیوع کرونا و تغییر سبک زندگی، ماهیت شیوه‌های تبلیغ را تغییر داده و فعالیت‌های تبلیغی باید با محوریت مساجد به بدنه جامعه و خانه‌های مردم سوق یابد.

وی به تأکیدات مقام معظم رهبری برای کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و تقویت بخش فرهنگی در جامعه اشاره کرد و گفت: برای همین منظور کار ویژه در حوزه آسیب‌های اجتماعی تعریف شد و سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه شهرها در اولویت اجرای این طرح‌ها قرار گرفتند.

غلامی بیان کرد: رویکرد سازمان تبلیغات، مردمی‌سازی تبلیغ است و باید کاری کرد که مردم با این طرح‌های فرهنگی خو بگیرند و فعالیت‌ها از دل خودشان بجوشد، در غیر این صورت با طرح ارتباط برقرار نمی‌کنند و موفقیتی حاصل نمی‌شود.

وی طرح «امام محله» را راهکاری برای تقویت پایگاه‌های فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی برشمرد و گفت: امام محله، طلبه‌ای است که در محله‌ها ساکن می‌شود تا گفتمان پیشرفت، تغییر سبک زندگی و مردمی‌سازی تبلیغ را در بین اهالی نهادینه کند تا برای حل مشکلات خودشان وارد میدان شوند.

غلامی ادامه داد: امام محله باید با استقرار در حاشیه منطقه‌ها و با خدمت‌رسانی و ارتباط بین مومنان و پای کار آوردن مردم، امنیت را به محله برگرداند که این امر باعث خواهد شد دیگر نیازی به حضور نیروی انتظامی که برای برقراری امنیت در آن محله استقرار یافته بود، وجود نداشته باشد و امنیت را خود اهالی محله برقرار کنند.

وی با اشاره به اینکه اعتیاد و طلاق از جمله مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی هستند که باید برای کنترل و پیشگیری از آن اقدام جدی کرد، یادآور شد: بی‌تردید در بحث کاهش اعتیاد به مواد مخدر در این استان، نباید تاثیرگذاری این نوع گفتمان‌ها را نادیده گرفت که این موضوع هم برای تشویق به ترک اعتیاد و هم برای حمایت مادی در زمان ترک اعتیاد در زنجان مشهود بوده است و از طرف دیگر فراهم کردن زمینه اشتغال برای معتادان بهبودیافته نیز اهمیت بالایی دارد.

غلامی با تأکید بر اینکه در این طرح، امام محله باید مانند یک پدر معنوی در بین مردم محله زندگی کرده و به مشکلات آن‌ها اشرافیت کامل داشته باشد و از آن‌ها حمایت جدی به عمل آورد، ابراز کرد: در حال حاضر و به دلیل شیوع ویروس کرونا، بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی به‌ویژه در مساجد تعطیل شده است، لذا در این شرایط می‌توان طرح مذکور را وارد عرصه‌های اجتماعی کرده و ارتباطات اجتماعی را با بررسی دغدغه‌های مختلف مردم رقم زد.

وی با اشاره به اینکه در این طرح، امام محله فقط امام جماعت نیست، تصریح کرد: برای اجرای طرح آنچه مورد نیاز است، خود مسئله انسانی است و امام محله باید بتواند عرصه‌های خدمت‌رسانی در جامعه را رقم بزند.

انتهای پیام
captcha