کرونا مانع ازدواج نیست / مجمع خیران ازدواج در زنجان تشکیل شود
کد خبر: 3911389
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴

کرونا مانع ازدواج نیست / مجمع خیران ازدواج در زنجان تشکیل شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با تأکید بر اینکه کرونا نباید مانعی برای ازدواج باشد، گفت: در راستای ترویج ازدواج ساده و آسان باید مجمع خیران ازدواج تشکیل شود.

کرونا مانع ازدواج نیست/ مجمع خیران ازدواج در زنجان تشکیل شودبه گزارش ایکنا از زنجان، خدابخش مرادی نافچی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان، 29 تیرماه در دومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان زنجان اظهار کرد: یکی از دلایل اوج‌گیری شیوع ویروس، برگزاری مراسم عروسی و عزا شناخته شده و از این‌رو لازم است مدیریتی در این آیین‌ها صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه امر ازدواج در ادبیات شرع مقدس، یکی از بهترین سنت‌ها است که ترویج آن می‌تواند به تقویت پایه‌های جامعه، خانواده و موضوع امیدبخشی و شادابی و نشاط جامعه کمک کند، تأکید کرد: با این حال مراسم عروسی در شرایط فعلی برای حفظ سلامت مردم باید به دور از تجملات، تجملات و رسوم مرسوم برگزار شود.

این مسئول تصریح کرد: بنا نداریم ازدواج به شکل اداری شود، اما تکلیف و وظیفه این است به عنوان کارگزاران جمهوری اسلامی در فرهنگ‌سازی، ترویج و تسهیل‌گری این سنت حسنه و توجه و اهتمام بیشتر به این حوزه مهم، در جامعه بسترسازی و ایجاد حساسیت کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی نقش رسانه‌ها در فرهنگسازی جامعه را مهم خواند و گفت: در حال حاضر کسی با ازدواج در ایام کرونا مخالف نیست، بلکه تأکید بر این است که ازدواج بدون دعوت از مهمانان برگزار شود که این امر صرفه‌جویی و پرهیز از تجملات را نیز برای جوانان به همراه دارد.

وی ادامه داد: نهادینه کردن فرهنگ ازدواج سالم و کم‌هزینه، جزء وظایف و اولویت‌ها است که باید از طریق رسانه‌های گروهی، فضای مجازی و ذی‌نفوذان دینی و اجتماعی، توجه جامعه و افراد به این موضوع مهم را بیشتر کنیم.

مرادی با بیان اینکه کرونا نباید در مسیر ازدواج جوانان مانع ایجاد شود، تسهیل‌گری در خصوص این سنت حسنه را امری مهم دانست و افزود: تشکیل مجمع خیران ازدواج به عنوان یک اولویت باید مد نظر باشد و باید از فرصت خیران برای این امر مقدس استفاده شود.

وی به تسهیل‌گری در اعطای تسهیلات بانکی وام ازدواج تأکید کرد و افزود: در خصوص افزایش شمار ازدواج نیز همچون کاهش طلاق و اعتیاد در جامعه، باید سند تدوین و اجرایی شود تا همه جامعه از جمله دستگاه‌ها بتوانند در آن مداخله و مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام
captcha