مرکز افق حسینیه اعظم زنجان راه‌اندازی شد
کد خبر: 3911982
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷

مرکز افق حسینیه اعظم زنجان راه‌اندازی شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان از راه‌اندازی مرکز افق حسینیه اعظم زنجان خبر داد و گفت: این مركز باید حوزه‌های اعتیاد، طلاق، فقر و دیگر آسیب‌های اجتماعی در محله‌های اطراف را شناسایی كند.

مرکز افق حسینیه اعظم زنجان راه‌اندازی شدبه گزارش ایکنا از زنجان، محمدتقی فاتحی‌نژاد، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان، 1 مردادماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حسینیه اعظم زنجان یک مکان فرهنگی و مقدس در دنیای اسلام محسوب می‌شود و انتظار بر این است تأثیرگذاری بیشتری در جنبه‌های فرهنگی و اجتماعی داشته باشد.

وی از راه‌اندازی مرکز افق (مرکز فرهنگی، اجتماعی و قرآنی) در حسینیه اعظم زنجان خبر داد و گفت: امیدئاریم با این کار شاهد افزایش اثربخشی این مکان مقدس و کمک به حل مشکلات مردم و جامعه باشیم.

این مسئول یادآور شد: مراكز افق با هدف افزایش عملكرد و توزیع مناسب خدمات اجتماعی، فرهنگی و قرآنی در بقاع متبركه شاخص در سراسر كشور راه اندازی شده است تا از ظرفیت‌های موجود اعم از بقاع متبركه و موقوفات عام استفاده بهینه شود كه در نهایت در قالب افزایش ارائه خدمات اجتماعی مراکز افق در خدمت مردم قرار ‌گیرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان با اشاره به اینکه حل مشكلات، مسائل فرهنگی و اجتماعی مردم از جمله دغدغه مسئولان امر به شمار می‌رود، ادامه داد: این مراكز باید در حوزه اعتیاد، طلاق، فقر و دیگر آسیب‌های اجتماعی حول محور بقعه را شناسایی كنند.

وی با بیان اینکه با استفاده از ظرفیت‌های مردمی، کمک‌های سازمان اوقاف و بخشی از درآمد بقعه برای فقرا و نیازمندان هزینه می‌شود، تصریح کرد: در اجرای این طرح علاوه بر این كه مسائل فرهنگی و قرآنی با قوت دنبال خواهد شد، امسال سمت و سوی بقاع متبركه بیشتر در قالب ارائه خدمات اجتماعی خواهد رفت.

فاتحی‌نژاد خاطرنشان کرد: در دوران شیوع کرونا شاهد بودیم کمک‌های بسیاری در مراکز افق تهیه و با شناسایی نیازمندان محله، با حفظ حرمت افراد در اختیار آن‌ها قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha