جلسات خانگی قرآن در جامعه افزایش یابد
کد خبر: 3912106
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۳

جلسات خانگی قرآن در جامعه افزایش یابد

رئیس دارالقران سازمان تبلیغات اسلامی گفت: جامعه قرآنی امروز تعدادی به قاریان و حافظان خلاصه شده لذا برای انس بیشتر اقشار مختلف، باید قرآن به فضای خانه‌ها هدایت شده و جلسات خانگی بیش از پیش مورد توجه باشد.

جلسات خانگی قرآن در جامعه افزایش یابدبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام مهدی اخوان صباغ، رئیس دارالقران سازمان تبلیغات اسلامی 1 مردادماه در دیدار با آیت‌الله ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با اشاره به تاکیدات و فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با ضرورت بهره‌گیری از قرآن در بخش‌های مختلف جامعه اظهار کرد: امروز واقعیت جامعه ما با آن میزانی که باید در زندگی قرآنی داشته باشیم فاصله دارد.

وی با اشاره به اینکه جامعه قرآنی امروز مقداری به قاریان و حافظان خلاصه شدند گفت: این افراد را هم اگر بخواهیم با کل جامعه در نظر بگیریم متوجه می‌شویم که درصد خیلی پایینی از جمعیت را تشکیل می‌دهند.

رئیس دارالقران سازمان تبلیغات اسلامی افزود: برای این فضا که مردم بیشتر انس پیدا کنند باید سعی کنیم قرآن را به فضای خانه‌ها ببریم و دوره‌ها و جلسات خانگی قرآن را بیش از پیش در جامعه ترویج کنیم.

اخوان با اشاره به اینکه متاسفانه در بخشی از جامعه حتی با صحیح خوانی قرآن هم مشکل داریم گفت: باید به سمتی برویم که شبکه تربیتی قرآنی با نگاه به فهم قرآن را در جامعه ترویج کنیم.

وی نقش آموزش و پرورش در این حوزه را بسیار مهم دانست و گفت: مدارس با توجه به اینکه آینده سازان کشور را تربیت می‌کنند، در این حوزه از اهمیت و حساسیت بسیار بالایی برخودار هستند و در کنار آن دانشگاه فرهنگیان هم بسیار مهم و قابل توجه هستند.

رئیس دارالقران سازمان تبلیغات اسلامی افزود: شاید بتوان گفت که دانشگاه فرهنگیان با توجه به اینکه معلمان جامعه را آموزش می‌دهند، اهمیت بسیار مضاعفی دارند و اگر به آن توجه نکنیم، قطعا آموزش و پرورش هم با مشکل مواجه می‌شود.

اخوان به تشکیل شوراهای عالی قرآنی در استان‌ها اشاره کرد و گفت: اگر این شورا به نحو احسن از ظرفیت‌های موجود در استان‌ها استفاده کند و بین آموزش و پرورش و بخش‌های قرآنی ارتباط خوبی ایجاد کند، قدم‌های قابل توجهی در این زمینه برداشته می‌شود.

انتهای پیام
captcha