۵۹ پرستار گیلانی مراسم ازدواج خود را به تعویق انداختند
کد خبر: 3912399
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵

۵۹ پرستار گیلانی مراسم ازدواج خود را به تعویق انداختند

مدیرکل امور بانوان گیلان، با بیان اینکه ۵۹ پرستار گیلانی به واسطه مراقبت از بیماران کرونایی مراسم ازدواج خود را به تعویق انداختند، گفت: پزشکان و پرستاران قهرمانان این روزهای سخت هستند.

زهرا یعقوب نژاد، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان در گفت وگو با ایکنا از گیلان، پزشکان و پرستاران را مدافعان عرصه سلامت دانست و اظهار کرد: کادر درمان شبانه روزی و با همه توان در صحنه مبارزه با کرونا بودند و این بار سنگین را به دوش کشیدند.

وی با بیان اینکه پزشکان و پرستاران در جنگ با ویروس کرونا علیرغم وجود همه کمبودها و کاستی ها عقب نشینی نکردند، گفت: مدافعان عرصه سلامت به ویژه پرستاران نماد ایثار و فداکاری و از خود گذشتگی برای دیگران هستند، زیرا جان خود را در کف اخلاص گذاشتند.

مدیرکل امور بانوان گیلان تلاش ها و زحمات کادر درمان را غیر قابل انکار و ستودنی دانست و تصریح کرد: پزشکان و پرستاران سلامت مردم را تضمین و تامین می کنند و لذا باید با رعایت اصول بهداشتی و حفظ فاصله فیزیکی و زدن ماسک، زنجیره انتقال کرونا را بشکنیم.

یعقوب نژاد، پزشکان و پرستاران را قهرمانان این روزهای سخت دانست و اضافه کرد: زنان و مردان پزشک و پرستار ما بی ادعا پای بهبودی بیماران مبتلا به کرونا ایستاده اند و حماسه مقدس دیگری را رقم زدند.

وی ملت ایران را قدردان همیشگی پزشکان و پرستاران دانست و عنوان کرد: این روزها قرار بود تعدادی از پرستاران به خانه بخت بروند، اما کرونا باعث شد تعدادی از آنان به جای لباس سفید عروس، جامه سپید پرستاری بر تن کنند و نجات جان مردم را بر آرزوهای خویش مقدم بشمارند؛ تعدادی دیگر نیز زندگی مشترک خود را بدون برگزاری مراسم آغاز کردند.

مدیرکل امور بانوان گیلان، سالروز پیوند آسمانی حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) را فرصت مبارکی برای قدردانی از ایثار و فداکاری این فرشتگان زمینی دانست و یادآور شد: مدافعان سلامت کرامت و فداکاری و مهربانی و اخلاق نبوی را از اهل بیت(ع) فرا گرفته اند و صبر و بردباری پرستاران ما با نام پرستار نهضت حسینی، حضرت زینب کبری(س) گره خورده است.

یعقوب نژاد، با بیان اینکه از ۵۹ پرستار گیلانی(۴۷ پرستان زن و ۱۲ پرستار مرد) به واسطه عدم برگزاری مراسم ازدواج و مراقبت از بیماران کرونایی قدردانی خواهیم کرد، گفت: این پرستاران در بیمارستان های رازی، پورسینا، حشمت، ۱۷ شهریور و امیرالمومنین(ع) رشت، شهدای رضوانشهر، امینی لنگرود، پیروز لاهیجان، امام رضا(ع) شفت، رستم آباد، ولیعصر(عج) رودبار، آستانه اشرفیه، امام خمینی(ره) صومعه سرا، شهید بهشتی آستارا، ۳۱ خرداد منجیل، غدیر سیاهکل، امام حسن مجتبی(ع) فومن و نورانی تالش مشغول خدمت هستند.

انتهای پیام
captcha