نماز جمعه به جناح و گروه خاصی وابسته نیست
کد خبر: 3912600
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳

نماز جمعه به جناح و گروه خاصی وابسته نیست

امام جمعه سلطانیه با اشاره به اینکه خطبه‌های نماز جمعه وحدت‌آفرین، دشمن‌شکن و بصیرت‌افزا است، گفت: این فریضه دینی به هیچ جناح و گروهی وابسته نیست و سخنگوی نظام و مردم است،

نماز جمعه به هیچ گروه و جناحی وابسته نیستحجت‌الاسلام عمران حسینی‌نسب، امام جمعه سلطانیه در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با اشاره به آیه‌ای از قرآن درباره نماز جمعه که می‌فرماید: «یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِذا نُودِیَ لِلصَّلاةِ مِنْ یَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلى ذِکْرِ اللّهِ وَ ذَرُوا الْبَیْعَ ذلِکُمْ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ تَعْلَمُونَ؛‌ خداوند متعال در این آیه خطاب به مومنان می‌فرماید: اى کسانى که ایمان آورده‌اید! هنگامى که براى نماز روز جمعه اذان گفته مى‌شود، به سوى ذکر خدا (خطبه و نماز) بشتابید و خرید و فروش را رها کنید، این براى شما بهتر است اگر مى‌دانستید»،‌ تصریح کرد: این آیه ندای خداوند متعال است که بندگان مؤمن را در روزهای جمعه به حضور در نماز جمعه دعوت کرده و آنان را به سوی ذکر خدا فراخوانده و از هر کاری که مانع حضور در نماز عبادی سیاسی جمعه باشد، برحذر می‌دارد که این امر بیان‌گر اهمیت بسیار مهم نماز جمعه است.

حسینی‌نسب با تأکید بر این‌که نماز جمعه یکی از برکات انقلاب و لیله‌القدر ملت انقلابی ایران اسلامی و قرارگاه تقوا، اخلاق، ایمان و بصیرت است، افزود: ندای اذان نماز جمعه شعار اسلام، خطبه‌هایش وحدت‌آفرین، دشمن‌شکن، بصیرت‌افزا و نمازش آرامش‌بخش و بهجت‌آفرین روح و دل انسان است.

وی با اشاره به این مطلب که نهاد نماز جمعه یک نهاد پرکار اما کم هزینه است، تصریح کرد: کارکرد اجتماعی نماز جمعه از جمله پیگیری مشکلات عموم مردم چه در خطبه‌ها و جلسات و چه به‌صورت خصوصی نمود دارد و جمع‌آوری کمک‌های مردمی در مشکلات اجتماعی مثل سیل و زلزله، جشن عاطفه‌ها و جشن نیکوکاری و رزمایش مواسات با همراهی دیگر نهادها از مهم‌ترین فعالیت‌های قرارگاه نماز جمعه و فرمانده این قرارگاه امام جمعه است.

وی افزود: افتخار امام جمعه به عنوان فرمانده قرارگاه نماز جمعه این است که از طرف مقام معظم رهبری به این سمت منصوب شده و متعلق به همه مردم و سلایق پایبند به اسلام و انقلاب و سخنگوی مردم و مطالبه‌گر خواسته‌های مردم خصوصا جوانان انقلابی است.

حسینی‌نسب با اشاره به این‌که نماز جمعه یک پایگاه مردمی است، بیان کرد: امام جمعه باید در فعالیت‌های اجتماعی هم فعال باشد و بتواند مشکلات عمومی را حل کند یا در مسائل عمومی و اجتماعی هم مشارکت مردم را جلب و نیز به مردم کمک کند.

امام جمعه سلطانیه با تأکید بر این‌که نماز جمعه به هیچ جناح و گروهی وابسته نیست و سخنگوی نظام و مردم است، افزود: اگر یک امام جمعه بخواهد موفق باشد باید محصور گروه خاصی نباشد و همه مردم امام جمعه را متعلق به خود بدانند.

انتهای پیام
captcha