تلاش برای برگزاری مراسم یوم‌العباس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی
کد خبر: 3913344
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷

تلاش برای برگزاری مراسم یوم‌العباس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از تلاش برای برگزاری مراسم یوم‌العباس زنجانی‌ها خبر داد و گفت: عزاداری ماه محرم تعطیلی ندارد، فقط شیوه آن تغییر می‌کند.

تلاش برای برگزاری مراسم یوم‌العباس زنجانی‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتیبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، ۷ مردادماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یوم‌العباس، روز هشتم محرم نماد ارادت مردم پایتخت شور و شعور حسینی به امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان است و این شیفتگی در ایام شیوع کرونا فروکش نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه ما به دنبال تعطیلی مراسم عزاداری محرم نیستیم و با مسئولان استانی نیز برای اخذ مجوزهای مربوطه در این زمینه صحبت شده است، تصریح کرد: مسىئولان برای اخذ مجوزهای مربوطه قول مساعد دادند، هرچند که در نهایت تابع ستاد تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان بیان کرد: در صورتی که مجوز برگزاری این مراسم اخذ شود، قطعا پروتکل‌های بهداشتی رعایت شده و مراسم با حضور حجم کمتری از مردم و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی خواهد شد.

وی با اشاره به علاقه مردم برای شرکت در مراسم یوم‌العباس گفت: بر همین اساس پیگیر برگزاری این مراسم مطابق نظرات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و تلاش می‌شود در بقاع متبرکه که دارای فضای باز هستند مقدمات برگزاری مراسم فراهم می‌شود.

کرمی یادآور شد: برگزاری مراسم عزاداری به شیوه‌های جدید نیاز به آموزش دارد و بر همین اساس با همکاری نهادها و دستگاه‌های مربوطه آموزش‌های لازم به هیئت امنای مساجد و امامزادگان و هیئت‌های مذهبی ارائه می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان درباره برگزاری نماز عید قربان نیز اظهار کرد: با توجه به قرمز بودن وضعیت استان این مراسم برگزار نخواهد شد.

انتهای پیام
captcha