بازگشایی مساجد مطابق دستورالعمل ستاد مبارزه با کرونا انجام می‌شود
کد خبر: 3914977
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷

بازگشایی مساجد مطابق دستورالعمل ستاد مبارزه با کرونا انجام می‌شود

فرماندار ابهر با اشاره به اینکه سخنان مقام معظم رهبری در برگزاری مراسم محرم فصل‌الخطاب است، گفت: در بازگشایی مساجد مطابق دستورالعمل ستاد مبارزه با کرونا اقدام خواهد شد.

بازگشایی مساجد مطابق دستورالعمل کرونا اقدام خواهد شدبه گزارش ایکنا از زنجان، وجیه‌الله نوروزی، فرماندار ابهر، ظهر امروز، چهارشنبه، ۱۵ مرداد در جلسه گرامی‌داشت عید غدیر با بیان این‌که مقام معظم رهبری فرمودند: عید غدیر عیدی است که از همه اعیاد بالاتر است، عنوان کرد: دلیل این امر نیز به تعبیر ایشان این است که تکلیف امت اسلامی هم در زمینه هدایت و در زمینه حکومت مشخص شد.

وی با تاکید بر اینکه عید غدیر متعلق به تمامی مردم است، اظهار کرد: باید از ظرفیت‌های مردمی و بخش خصوصی نیز در گرامیداشت این روز عزیز بهره‌گیری شود.

این مسئول با اشاره به بخشی از رویکرد بنیاد بین‌المللی غدیر، بیان کرد: جلب مشارکت و همکاری دستگاه‌های دولتی علی الخصوص نهادهای حمایتی و امدادی در جهت تشدید اقدامات در راستای محرومیت‌زدایی و مزین نمودن آن به نام مبارک حضرت علی (ع) با عناوین احسان علوی، نذر علوی، ازدواج علوی، سازندگی جهادی علوی بخشی از این رویکرد است.

نوروزی جلب مشارکت و همکاری سازمان‌ها و نهادهای قضایی، امنیتی و نظارتی جهت اتخاذ اقدامات و فعالیت‌هایی با عنوان عدالت علوی را از دیگر رویکردهای این بنیاد بین‌المللی عنوان کرد و گفت: همه این اقدامات در این راستا انجام می‌شود تا با تاسی از سیره حضرت آثار و برکات ماندگاری برای عموم مردم کشور به ویژه اقشار آسیب‌پذیر و خانواده‌های محروم و نیازمند جامعه که در روزهای پایانی سال نیاز بیشتری به حمایت مادی و معنوی دارند به جای بگذارد.

این مسئول با تاکید بر اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه برگزاری مراسم‌های محرم و صفر فصل‌الخطاب بوده و تکلیف را بر همگان مشخص کرده است، ادامه داد: در بازگشایی مساجد نیز طبق دستورالعمل‌های ستاد کرونا عمل خواهد شد.

نوروزی با تاکید بر ضرورت تبیین غدیر برای نسل‌های جدید، تصریح کرد: هر چند امکان برگزاری جشن عید غدیر به علت شیوع کرونا مانند سال‌های گذشته وجود ندارد اما برگزاری برنامه‌هایی از قبیل جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای آسیب‌دیدگان کرونا، نصب پرچم مزین به نام حضرت علی(ع) در نقاط مختلف شهر و ارائه خدمات رایگان از برنامه‌هایی است که می‌تواند در این حوزه انجام شود.

وی گفت: تمامی برنامه‌ها باید با رعایت پروتکل‌ها و شرایط و دستورالعمل‌های ابلاغی برگزار شود‌. با تداوم افزایش شیوع بیماری کادر درمان و بیمارستان‌ها دچار مشکل می‌شوند.

نوروزی با اشاره به اینکه با توجه به شیوع کرونا نباید با انجام اقدامات خطرآفرین سبب افزایش آمار کرونا شد، افزود: با توجه به شرایط هشدار همه باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک در قطع زنجیره بیماری و مبارزه با آن سهیم باشند.

وی یادآور شد: در برگزاری برنامه‌ها باید به گونه‌ای عمل شود که حتی یک نفر نیز مبتلا به کرونا نشود.

انتهای پیام
captcha