لزوم تدوین سند راهبردی صیانت از خانواده در زنجان
کد خبر: 3945728
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۴

لزوم تدوین سند راهبردی صیانت از خانواده در زنجان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به نقش بانوان و خانواده در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: سند راهبردی صیانت از خانواده باید تدوین و اجرایی شود.

لزوم تدوین سند راهبردی صیانت از خانواده در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، خدابخش مرادی‌نافچی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان، 15 دی‌ماه در نشست هیئت اندیشه‌ورز بانوان با رویکرد صیانت از نهاد خانواده، اظهار کرد: این جلسات برای حفظ و پایداری کانون خانواده تشکیل می‌شود و خروجی این جلسات باید به تدوین یک سند جامع در حوزه‌های مختلف بینجامد تا نقشه راهی برای فعالیت زنان و خانواده باشد.

وی یادآور شد: در سال گذشته، سند راهبردی پیشگیری از طلاق و اعتیاد در استان زنجان تدوین شده که اجرای آن‌ها گام مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد بود. همچنین شیوع کرونا پیامدهای مختلفی در جامعه داشته است؛ از اینرو سند مداخله اجتماعی - اقتصادی و روانشناختی در حوزه در کرونا نیز در استان زنجان تدوین شده است.

این مسئول با اشاره اینکه 24 جلسه در حوزه تدوین مداخله اجتماعی - اقتصادی و روانشناختی در حوزه در کرونا برگزار و سند آن زیر چاپ است، ابراز کرد: این سند حاوی مطالبی در حوزه سالمندان، کارکردهای اقتصادی، رفتارهای اثرگذار در بخش‌های بهداشتی و لزوم تغییر سبک زندگی متناسب با شرایط کرونایی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان، نقش بانوان و استحکام پیوند خانواده در حفظ و تقویت بنیان‌های اجتماعی را مهم خواند و گفت: اگر حوزه بانوان و خانواده آسیب ببیند، تار و پود جامعه از هم می‌پاشد و شاهد بروز آسیب‌های مختلفی خواهیم بود و زمینه بروز ناهنجاری‌ها افزایش می‌یابد.

وی بر لزوم توجه به نقش بانوان در ایجاد فرهنگ خودمراقبتی و دیگرمراقبتی در حوزه کرونا تأکید کرد و افزود: انتظار داریم به نقش بانوان در فرهنگ خودمراقبتی و دیگرمراقبتی در مورد کرونا بیشتر توجه شود و این موضوع نهادینه شود تا شاهد نتایج مطلوب آن در جامعه باشیم.

مرادی با اشاره به اینکه به دلیل فراگیر بودن نقش بانوان در جامعه به عنوان مادر و همسر می‌توان از این ظرفیت برای اقناع‌سازی جامعه در پیشگیری و کنترل بیماری کرونا استفاده کرد، ادامه داد: طرح‌های کنترل و پیشگری از کرونا از جمله محدودیت‌های هوشمند، سردار سلیمانی و حمایت از سالمندان تأثیر بسیاری در کاهش روند شیوع بیماری در استان داشت، اما اگر خود‌مراقبتی در جامعه نهادینه نشود، نتیجه درستی نمی‌گیریم.

وی با بیان اینکه در زمینه کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا به ویژه در حوزه آموزش باید مدلی طراحی شود که همگان از آن بهره برده و به کاهش بیماری در جامعه منجر شود، تصریح کرد: با توجه به اهمیت آموزش‌های مجازی در دوران کرونا، ضروری است به این بعد از موضوع توجه بیشتری شود و مدل مربوطه در جلسات هئیت اندیشه‌ورز استان ارائه شود.

انتهای پیام
captcha