کمک مؤمنانه؛ جایگزین اجتماع عزاداران یوم‌العباس زنجان
کد خبر: 3916134
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰

کمک مؤمنانه؛ جایگزین اجتماع عزاداران یوم‌العباس زنجان

رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان با اشاره به اینکه یوم‌العباس مکتبی است که هیچ‌گاه متوقف نمی‌شود، بیان کرد: اگر امسال امکان تجمع مردم در این روز فراهم نباشد، کمک‌های مؤمنانه جایگزین اجتماع عزاداران می‌شود.

جلوه‌گری ارادت محبان امام حسین (ع) با کمک‌های مومنانه در یوم‌العباسبه گزارش ایکنا از زنجان، علیرضا فیروزفر، رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان، عصر سه‌شنبه، ۲۱ مردادماه با حضور در خبرگزاری ایکنا به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: رسانه‌ها نقش تأثیرگذاری در انعکاس رویدادها دارند و همه ساله در یوم‌العباس زنجانی‌ها با ثبت و ضبط تصاویر و وقایع این روز، چشم جهانیان را به این نقطه خیره می‌کنند.

وی در مورد برنامه امسال حسینیه اعظم زنجان در ماه محرم ابراز کرد: حسینیه اعظم زنجان تمام امکانات و فضای لازم برای تبعیت از پروتکل‌های بهداشتی صادره از ستاد مبارزه با کرونا را دارد و در یک فضای کنترل شده مطابق دستورالعمل‌ها برنامه‌های خود در ۱۰ شب نخست محرم را اجرا خواهد کرد.

این مسئول با اشاره به اعلام ممنوعیت برگزاری مراسم یوم‌العباس از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا تصریح کرد: یوم‌العباس چیزی نیست که ما بتوانیم در آن دخالت، آن را کمرنگ یا متوقف کنیم؛ یوم‌العباس یک مکتب و نهضت است و جلوی نهضت را نمی‌توان گرفت، اما سال‌های قبل مردم با تجمع در خیابان‌ها حماسه یوم‌العباس را زنده می‌کردند اما امسال با توجه به شرایط کرونا با کمک‌های مؤمنانه همان جلوه ارادت خود را با یک رتبه حتی بالاتر از حضور مردم در خیابان به اثبات می‌رسانند.

فیروزفر ادامه داد: بنابراین اگر امسال برای حفظ پروتکل‌های بهداشتی خیابان هم خالی از جمعیت باشد، عشق مردم به نهضت حسینی با کمک‌های مؤمنانه در خیابان پر خواهد شد و هدفگذاری شده ۱۱۰ هزار بسته تهیه و بین اقشار آسیب‌پذیر توزیع شود که این کار ۳۳ میلیارد تومان هزینه دربرخواهد داشت.

انتهای پیام
captcha