برگزاری جشنواره «مالک‌اشتر» در اردبیل
کد خبر: 3917058
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰

برگزاری جشنواره «مالک‌اشتر» در اردبیل

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل بیان کرد: جشنواره «مالک‌اشتر» در راستای تجلیل از زحمات و تلاش‌های یکساله بسیجیان و بهانه‌ای برای مرور سیره عملی مالک اشتر به‌عنوان یار باوفای امام علی(ع) است.

برگزاری جشنواره مالک اشتر در استان اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، جلیل بابازاده، فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، ۲۶ مردادماه، در مراسم تجلیل از فرماندهان و رده‌های برتر سپاه و بسیج استان اردبیل گفت: جشنواره «مالک‌اشتر» در راستای تجلیل از زحمات و تلاش‌های یکساله بسیجیانی است که در راستای انجام ماموریت‌های ابلاغی مختلف سپاه و بسیج همت مضاعف و تلاش بی وقفه انجام داده‌اند.

وی افزود: جشنواره «مالک‌اشتر» یک فرصت بی‌بدیل و در واقع بهانه‌ای برای قدردانی از سیره عملی مالک اشتر به عنوان یار باوفای امام علی(ع) و موقعیتی است که به مرور سیره عملی ایشان بپردازیم.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در ادامه به ۲۵ ویژگی شاخص شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره و بیان کرد: مالک اشتر زمانه، نابغه نظامی بود در میدان دفاع مقدس، در میدان مبارزه با اشرار مسلح، در عرصه برون مرزی و مبارزه با کفار نیز این سردار سرافراز اسلام سرامد بود.

بابازاده تأکید کرد: در بسیج همه الگو هستند، اما هدف از برگزاری جشنواره «مالک‌اشتر» شناسایی و معرفی واحد‌های برتر و اجرای شیوه‌های خلاق در رده‌های مختلف بسیج است.

در ادامه این جشنواره، سردار کریمیان، دبیر کنگره بزرگداشت شهدای اردبیل، گفت: آن چیزی که مالک اشتر را شخصیتی ممتاز در تاریخ اسلام معرفی کرد، ولایت‌پذیری، علی مداری، سیاستمداری، کاردانی در امور، شجاعت و بصیرت انقلابی ایشان بود و بسیجیان باید از «مالک‌اشتر» به عنوان اسوه ولایتمداری، بصیرت، شجاعت و خیرخواهی الگو بگیرند.

وی تصریح کرد: امروز دشمن از جنگ سخت به جنگ نرم روی آورده و به همین جهت باید برای مقابله با این توطئه‌های نرم دشمنان طرح راهبردی و تاکتیک مناسب داشته باشیم. جایگاه بسیج و سپاه مانند خورشید درخشانی است که همه می‌بینند و نیازی به بیان ندارد، در جبهه‌های فرهنگی، عقیدتی، نظامی، سیاسی و اقتصادی و در همه عرصه‌ها، نقش پررنگ و جلوه‌گر بسیج و سپاه را می‌بینیم.

انتهای پیام
captcha