مشارکت بی‌سابقه خیران مدرسه‌ساز در استان کرمان
کد خبر: 3917084
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶

مشارکت بی‌سابقه خیران مدرسه‌ساز در استان کرمان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از مشارکت بی‌سابقه خیران مدرسه‌ساز در استان خبر داد و گفت: تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان تفاهمنامه امضا شده است.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان، احمد اسکندری‌نسب، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، با اشاره به آخرین جزئیات بازگشایی مدارس در استان کرمان گفت: با تصمیم ستاد ملی مقابلع با کرونا و وزارت آموزش و پرورش مدارس ما به طور رسمی از 15 شهریورماه بازگشایی می‌شود و تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس استان کرمان در سال تحصیلی جدید اندیشیده شده است.

وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش سه سناریو برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید ارائه کرده است افزود: بر این اساس کلاس‌های درس مدارس در مناطق قرمز به صورت غیرحضوری و فقط در فضای مجازی برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه در مناطق زرد دانش آموزان سه روز هفته را به مدرسه می‌روند و سه روز دیگر آموزش‌ها را به صورت مجازی دریافت می‌کنند بیان کرد: در مناطق سفید هم کلاس‌‌های درس طبق روال عادی و با رعایت فاصله‌گذاری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برای سال تحصیلی جدید نیازی به تهیه فرم مدارس نیست تصریح کرد: ثبت‌نام تعداد زیادی از دانش آموزان انجام شده و مدارس ما در زمان ثبت‌نام تنها مجوز دریافت هزینه کتاب درسی و بیمه دانش آموزان رادارند و دریافت هر هزینه‌ای غیر از این تخلف است.

اسکندری‌نسب در ارتباط با کمبود فضای آموزشی در استان کرمان اظهارکرد: در استان کرمان اتفاقات خوبی در این حوزه افتاده و خیران مشارکت خوبی در این حوزه در سال جاری داشتند که بی‌سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه خیران مشارکت خوبی در سال جاری داشتند و تاکنون بالغ بر 200 میلیارد تومان تفاهمنامه بسته شده است افزود: ساخت 120 مدرسه در قالب 720 کلاس درس در قالب تفاهمنامه اتاق بازرگانی کرمان در برنامه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه تمرکز ما در آموزش و پرورش بر برطرف کردن مشکل کمبود فضای آموزشی، نمازخانه، زمین ورزشی، حصار، محوطه‌سازی و سرویس بهداشتی مدارس است گفت: این اقدامات به هزینه‌های زیادی نیاز دارد و به کمک و مشارکت خیران نیازمند هستیم.

وی با اشاره به اینکه در مناطقی کمبود فضا آموزشی را داریم تأکید کرد: تعداد از مدارس ما نیز تخریبی بوده و تعدادی نیز نیازمند استاندارد و ایمن‌سازی هستند که اعتبارت زیادی نیاز است.

انتهای پیام
captcha