مراکز بهداشتی تا قطعی نشدن وجود مشکل سقط جنین را توصیه نکنند
کد خبر: 3917767
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳

مراکز بهداشتی تا قطعی نشدن وجود مشکل سقط جنین را توصیه نکنند

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با انتقاد از برخی مراکز بهداشتی نسبت به تشویق خانواده‌ها به سقط جنین گفت: در این مراکز با مشاهده کوچکترین و جزئی‌ترین مشکل خانواده‌ها را به سقط جنین توصیه می‌کنند در حالی که ابتدا باید قطعیت و شرعی بودن این موضوع اثبات شود.

مراکز بهداشتی تا قطعی نشدن وجود مشکل سقط جنین را توصیه نکنندبه گزارش ایکنا آذربایجان‌غربی، 29 مرداد ماه، صد و بیست و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی، چهارمین جلسه در سال جاری با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه، سردار حبیب شهسواری، فرمانده سپاه شهدای استان، علی مصطفوی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری وسایر اعضا شورا، در دفتر نماینده ولی‌فقیه برگزار شد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی در این جلسه به موضوع ازدواج و فرزندآوری اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر ایران با مشکل جمعیتی مواجه بوده و برای حل این مشکل باید به دنبال تصحیح نگرش جامعه به موضوع ازدواج و فرزندآوری بود.

حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی افزود: از جمله اقدامات برای تغییر این نگرش می‌تواند برگزاری کلاس‌های مشاوره پیش از ازدواج در مراکز بهداشت با رویکرد و برنامه جدید موثر باشد چرا که برگزاری این کلاس‌ها در گذشته کارایی لازم را نداشته است.

وی با انتقاد از برخی مراکز بهداشتی نسبت به تشویق خانواده‌ها به سقط جنین عنوان کرد: در این مراکز با مشاهده کوچکترین و جزئی‌ترین مشکل خانواده‌ها را به سقط جنین توصیه می‌کنند که برای این منظور باید به کادر بهداشتی آموزش‌های پزشکی و شرعی لازم داده شود تا در مواقع غیرقطعی و غیرشرعی سقط جنین را پیشنهاد ندهند.

انتقاد از عدم اتمام ساخت دهکده مقاومت 

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه با بیان اینکه نیروی انسانی و جمعیت زیاد یکی از مولفه‌های قدرت هر کشوری محسوب می‌شود، عنوان کرد: با کاهش جمعیت ایران این موضوع یک تهدیدی جدی برای کشور محسوب می‌شود که ایران از قله‌های قدرت به سرازیری حرکت کرده و مسئولان باید تدابیری بیاندیشند.

سردار حبیب شهسواری با تاکید بر توجه جدی مسئولان به موضوع کاهش جمعیت تصریح کرد: برای تشویق جوانان و خانواده‌ها باید برنامه‌ها و طرح‌های تشویقی در نظر گرفت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امسال مصادف با چهلمین سالگرد دفاع مقدس است، خاطرنشان کرد: متاسفانه در آذربایجان‌غربی آنگونه که باید و شاید به موضوع فرهنگ‌سازی و معرفی رشادت‌های رزمندگان در دفاع مقدس پرداخت نشده است.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی اضافه کرد: دفاع مقدس در آذربایجان‌غربی تنها در هشت سال خلاصه نمی‌شود بلکه مردم این استان به دلیل قرار گرفتن در موقعیت استراتژیک و هم‌مرزی با کشورهای خارجی از همان روزهای ابتدای انقلاب تا به امروز از مرزهای کشور با رشادت دفاع می‌کنند.

وی با بیان اینکه برای گرامیداست این همه ایثار و خودگذشتگی ادارات استان حتی یک بنر هم با موضوع دفاع مقدس نصب نمی‌کنند، تصریح کرد: با گذشت سال‌ها هنوز ساخت موزه دفاع مقدس در استان به پایان نرسیده و دهکده مقاومت با سرمایه‌گذاری 10 میلیارد تومانی با گذشت سال‌ها هنوز بلاتکلیف مانده است.

 

انتهای پیام
captcha