برپایی خیمه‌های معرفت نوجوانان در روستاهای زنجان
کد خبر: 3918139
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵

برپایی خیمه‌های معرفت نوجوانان در روستاهای زنجان

مسئول پایگاه بسیج ائمه جمعه و جماعات استان زنجان از برپایی خیمه‌های معرفت نوجوانان در روستاها خبر داد و گفت: مسئولان باید برای تقویت حرکت‌های معنوی توسط نوجوانان برنامه‌ریزی کنند.

برپایی خیمه‌های معرفت نوجوانان در روستاهای زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، با آمدن محرم هر کجای زنجان رنگ و بوی عزا به خود می‌گیرد و فرقی نمی‌کند روستا باشد یا شهر، هر کس که دل در مکتب حسینی داشته باشد، خود را وام‌دار او می‌داند و بغضی در گلو و غمی در سینه رهایش نمی‌کند. این میراث ماندگار تاریخ از گذشته با سبک و سیاق‌های گوناگون سینه به سینه از نسلی به نسل دیگر رسیده است.

روستائیان نیز با سادگی و صفای دل هر آن‌چه دارند را طّبق اخلاق می‌‌گذارند و عشق و ارادت خود را نثار اباعبدالله‌الحسین(ع) می‌کنند. کودکان که میراث‌دار این فرهنگ حسینی هستند باید به گونه‌ای تربیت شوند که نمادها و مفاهیم این گنجینه تاریخ بشری را به درستی به نسل بعد از خود منتقل کنند.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر ولایتی، مسئول پایگاه بسیج ائمه جمعه و جماعات استان زنجان در بازدید از خیمه‌های معرفت روستایی که توسط کودکان و نوجوانان برپا می‌شود و ضمن تقدیر از حرکت‌های آن‌ها اظهار کرد: برپایی خیمه‌های معرفت نوجوانان روستایی سنتی است که هنوز در اکثر روستاهای استان زنجان رونق دارد و اهالی با تقدیم  نذروات پذیرایی، این افراد را تشویق می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در روستاهای زنجان کودکان و نوجوانان در هر محله خیمه کوچکی از پارچه‌های مشکی برپا و از دوستان و اهالی محله خود با چای و خرما پذیرایی می‌کنند، ادامه داد: این سنت در کمال سادگی پر از معرفت و محبت به امام حسین(ع)، حضرت رقیه و حضرت علی‌اصغر و شهدای کربلا است

ولایتی به صفای باطنی نوجوانان اشاره کرد و گفت: همه لوازم برپایی و مدیریت این خیمه‌های عزاداری توسط کودکان و نوجوانان صورت می‌گیرد و حرارت شعله عشق امام حسین(ع) و شهدای کربلا هر ساله در دل‌ها گرم‌تر می‌شود و نسل‌های تازه با ارادت بیشتر در محرم فعالیت می‌کنند.

وی از مسئولان فرهنگی و مذهبی استان درخواست کرد که ضمن توجه به این حرکت‌های معنوی در ثبت و حمایت از این موضوعات ارزشی برنامه‌ریزی داشته باشند؛ چراکه ادامه‌دار شدن این حرکت باعث ورود نوجوانان به مسائل مهم و فرهنگی در ایام مختلف سال می‌شود و در خنثی کردن جنگ نرم و تهاجم فرهنگی نقش بسیار مهم و پررنگی دارد.

مسئول بسیج پایگاه ائمه جمعه و جماعات استان زنجان از واعظین و مبلغین دینی خواست که از این حرکت‌های معرفتی و دینی حمایت کنند و در رونق بخشیدن به آن تلاش، از حرکت‌های انحرافی و تحریفات احتمالی آن محافظت و به نوجوانان علاقه‌مند آموزش‌های لازم را درسطح خودشان ارائه کنند.

برپایی خیمه‌های معرفت نوجوانان در روستاهای زنجان

برپایی خیمه‌های معرفت نوجوانان در روستاهای زنجان

انتهای پیام
captcha