اخذ مجوز عزاداری از سوی ۲۵۰ هیئت مذهبی زنجان
کد خبر: 3918432
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱

اخذ مجوز عزاداری از سوی ۲۵۰ هیئت مذهبی زنجان

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زنجان از عزاداری ۲۵۰ هیئت با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و دریافت مجوز از سازمان‌های مربوطه خبر داد.

اخذ مجوز عزاداری توسط 250 هیئت مذهبی زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام علیرضا برقعی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زنجان، 2 شهریورماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیش از آغاز ماه محرم برنامه‌ریزی برای برگزاری آیین‌های محرم با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی انجام شد؛ چراکه سلامت مردم از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی طبق شیوه‌نامه‌های بهداشتی باید برای فعالیت خود مکان مناسب را به سازمان تبلیغات اسلامی معرفی و مجوز دریافت می‌کردند، ابراز کرد: تا کنون 250 هیئت در شهرستان زنجان برای دریافت مجوز اقدام کرده‌اند.

این مسئول با اشاره به اینکه صدور مجوز عزاداری بر اساس تأیید اداره بهداشت خواهد بود، افزود: بر اساس نظر ستاد استانی کرونا جلسات عزاداری حتما باید در فضای باز و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام گیرد و عزاداران در فاصله 2 متری استقرار یابند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زنجان ادامه داد: عزاداران در طول مراسم باید از ماسک استفاده کنند، هرگونه پذیرایی و برپایی ایستگاه صلواتی در مراسم ممنوع است. نذورات صرفاً باید در قالب مواد غذایی خشک و خام باشد و از حرکت دسته‌های عزاداری خودداری شود.

وی با اشاره به وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط هیئت‌های مذهبی در سه روز اول محرم تصریح کرد: هیئت‌های مذهبی زنجان محرم امسال با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به خوبی شور و شعور حسینی را به نمایش گذاشتند.

انتهای پیام
captcha