عزاداران به ارائه الگوی عزاداری نیاز دارند
کد خبر: 3918537
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۷

عزاداران به ارائه الگوی عزاداری نیاز دارند

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان با اشاره به اینکه باید در مورد نحوه عزاداری در شرایط شیوع کرونا اغناسازی از سوی دستگاه‌های مربوط و ذی‌نفوذان اجتماعی انجام شود، تصریح کرد: مردم به ارائه الگوی عزاداری نیاز دارند.

عزاداران به ارائه الگوی عزاداری نیاز دارندبه گزارش ایکنا از زنجان، خدابخش مرادی‌نافچی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان، شب گذشته، ۲ شهریور ماه در جلسه ستاد محرم ضمن تقدیر از مادحان، وعاظ و هیئت‌های مذهبی اظهار کرد: در عزاداری ۳ شب گذشته شاهد عزاداری با شور و شعور همراه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بودیم و فاصله اجتماعی در بسیاری از هیئت‌ها رعایت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مردم فهم دینی و اجتماعی بالایی دارند، تصریح کرد: عزاداران و مردم برای شرایط جدید و عزاداری در زمان شیوع کرونا از ما مدل می‌خواهند و ما با توجه به نقش و وظیفه خود باید در راستای اغناسازی آن‌ها عمل کنیم و برای مناسبت‌های پیش‌رو تدابیر لازم اندیشیده شود.

این مسئول با اشاره به اینکه طبق اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا مراسم یوم‌العباس مانند سال‌های گذشته برگزار نخواهد شد، بیان کرد: فرمانداران باید با هیئت‌های مذهبی جلسات توجیهی برگزار کنند و بخشداران نیز توسط دهیاران و افراد ذی‌نفوذ اطلاع‌رسانی لازم را در روستاها انجام دهند و از حرکت دسته‌های عزاداری در یوم‌العباس خودداری کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان ابراز کرد: از صدا و سیما این انتظار را داریم که پروتکل‌های ملی را اطلاع‌رسانی کند و از آنجایی که رویکرد امسال، هر خانه یک حسینیه و هر خانواده یک هیئت است، مردم مراسم یوم‌العباس را از طریق صدا و سیما و با مرور عزاداری سال‌های گذشته دنبال کنند.

وی با اشاره به اینکه پایگاه‌های بسیج، کانون‌های مردمی به‌شمار می‌روند، تأکید کرد: باید از ظرفیت بسیج و سپاه هم در راستای اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی در خصوص روزهای یوم‌العباس و یوم‌الزینب استفاده شود تا مردم بدون حضور در تجمعات خیابانی به شیوه سال‌های گذشته و از قاب تلویزیون به اباعبدالله الحسین توسل کنند.

مرادی به افزایش فضاسازی شهری متناسب با محرم توسط شهرداری تاکید کرد و افزود: باید مکان‌هایی برای ذبح قربانی بیرون از شهر اندیشیده شود و همچنین تبلیغات محیطی برای سوق دادن کمک‌های مومنانه به سمت تجهیز مراکز پزشکی توسعه یابد.

علیرضا فیروزفر، رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان نیز در این جلسه اظهار کرد: هدفگذاری کردیم که در یوم‌العباس 110 هزار بسته در قالب کمک‌های مومنانه تهیه و توزیع شود و برای جلوگیری از تجمع ابن فعالیت از شهر منفک خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نذورات یوم‌العباس و حسینیه اعظم زنجان نذورات خاص است و نمی‌توان همه آن را در قالب کمک‌های مؤمنانه استفاده کرد، ادامه داد: تصمیم داریم با هماهنگی و اخذ مجوز از سازمان اوقاف و امور خیریه بخشی از این کمک‌های مردم را به سمت تأمین نیاز بهداشت و درمان سوق دهیم.

انتهای پیام
captcha