۸۶ هزار مدرسه به زیرساخت آموزش مجازی متصل شدند / ۳۵۰ مدرسه فاقد اینترنت در زنجان
کد خبر: 3921896
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
آذری‌جهرمی:

۸۶ هزار مدرسه به زیرساخت آموزش مجازی متصل شدند / ۳۵۰ مدرسه فاقد اینترنت در زنجان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه ۳۵۰ مدرسه در زنجان فاقد اینترنت هستند، بیان کرد: تا کنون ۸۶ هزار مدرسه به زیرساخت آموزش مجازی متصل شدند.

350 مدرسه فاقد اینترنت در زنجان/ 86 هزار مدرسه به زیرساخت آموزش مجازی متصل شدندبه گزارش ایکنا از زنجان، محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، 18 شهریورماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مجموع در استان ۱۵۰۰ مدرسه وجود دارد که ۳۵۰ باب مدرسه اینترنت ندارد و تمرکز این مدارس در شهرستان‌های ماه‌نشان و خدابنده است و جغرافیای منطقه سبب عقب‌ماندگی در توسعه اینترنتی است.

وی با اشاره به اینکه 14 میلیون خانواده درگیر آموزش فرزندان هستند، تصریح کرد: زیرساخت‌های مجازی، آموزش را تسهیل کرده و سلامت را حفظ می‌کند و تاکنون 86 هزار مدرسه به زیرساخت مربوطه متصل شده‌اند و دیروز همین تعداد مدرسه 5 گیگابیت ترافیک مصرف کردند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به ایجاد 500 گیگابیت ظرفیت از طریق شبکه ملی اطلاعات برای مدارس ایجاد شده است، افزود: از این میزان فقط 5 گیگ مشغول شده است، چون فعلا در ابتدای مباحث آموزشی هستیم.

این مسئول از رایگان شدن شبکه آموزشی «شاد» به دستور رئیس‌جمهور خبر داد و گفت: هزینه همه اپراتورها برای مدارس رایگان شده و دیروز مصرف شاد 27 گیگابیت در ثانیه در پیک بود، اما ظرفیت استفاده از  700 گیگابیت فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی شده تا مشکل اتصال به اینترنت در استان‌ها حل‌شود، ادامه داد: آموزش و پرورش نیز خدمات خوبی در شبکه شاد ارائه کرده است، ما نیز در حل مشکلات آن‌ها را همراهی می‌کنیم و همه باید مدارس و معلمان را در حفظ تداوام آموزش کمک کنند.

انتهای پیام
captcha